Het is in ieder geval zo dat bijgaande lijst (zie bron) alle luchtvaartmaatschappijen bevat die niet of slechts onder beperkte voorwaarden in Europa zijn toegelaten. Daar zit geen enkele Chineese luchtvaartmaatschappij bij.
Dat betekent niet dat ze allemaal even veilig zijn, alleen dat de Europese Unie geen reden ziet om deze luchtvaartmaatschappijen toegang te weigeren vanwege veiligheid.

Het is niet het hele antwoord, maar wel een stukje ervan.
12 jaar geleden
Cathay Pacific staat op de vijfde plaats in de Top 10 van veiligste luchtvaartmaatschappijen ter wereld.
Het is de eerstgenoemde Chinese maatschappij, dus ik zou zeggen: Cathay Pacific is de veiligste Chinese luchtvaartmaatschappij.

http://www.olezo.nl/nieuws/top-tien-veiligste-luchtvaartmaatschappijen.html?nieuwsid=23