Pattaya is inderdaad niet bepaald een rustig vakantieoord.
Wat dat betreft zou je beter voor een andere plek in Thailand kunnen kiezen.
Als je de rust zoekt in Pattaya, kun je nog het beste richting Jomtien gaan:
Strand Jomtien Pattaya ligt ongeveer 5 km van de populaire stranden van Pattaya in Pattaya, Thailand. In tegenstelling tot Pattaya strand, is Jomtien Pattaya beter geschikt voor een rustige vakantie. Het biedt een grote zanderige omgeving, omringd door groen en kristalhelder water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast Jomtien (goed advies overigens, is er buiten Pattaya wel rust te vinden.
Als je bijvoorbeeld naar het oosten gaat, kom je in rustige gebieden.
Overigens is het in Pattaya alleen op beach road , second en third road (lopen allen min of meer parallel aan beachroad) vrij druk, naar het centrum, richting ziekenhuis is het al veel rustiger. en zuidelijker dan Jomtien wordt het ook al rustiger.
Wat strand betreft kun je het beste naar de eilanden gaan,
de stranden zijn schoon en machtig mooi, de horeca is prima en het koraal aldaar moet je gezien heben ( voor ongeveer 50 Euro (omgerekend heb je de hele dag een speedboot met schipper die je overal naar toe brengt, met tot 6 mensen ben je dan goedkoper uit dan met de veerboten en ander vervoer en kun je overal op de verschillende eilanden een kijkje nemen, zonnen , schieten en tal van andere sporten bedrijven.
Voordeel is dat het op die eilanden niet zo heet is door het omringende water.
Dus kun je er goed terecht.
Zelf hebb ik vorig jaar in Villa Oranje gelogeerd, zeer betaalbaar, Nederlandse leiding (Geert en Martin) en goede service, redelijk weg uit de drukte.
Wil je echt thailand leren kennen , ga dan ook naar Chiang Mai (850Km naar het noorden met de vele dorpjes)
met gebergte en alles wat je voor rust nodig hebt.
Echt een aanrader en goedkoop te behappen.
Kan per vliegtuig of bus, het laatste is een dagreis.
Maar je ziet dan ook wat.
Ik heb een rondtocht gehad en was blij ook de niet toeristische gebieden te zien zoals de rijstvelden.
Echt genieten en zeer betaalbaar.
met goed inkopen van oa. kleding etc. kun je je reiskosten deels uitsparen.
Medische behandelingen die hier niet in het pakket zitten zijn daar zeer betaalbaar en erg professioneel.
Je kunt er echt een snoepreis van maken, waarbij je de vliegkosten al snel deels terug kun halen.
Genieten!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad is jomtien een stuk rustiger dan Pattaya .Zij zijn inmiddels wel aan het uitbreiden .
Als je een reis boekt met holiday international travel de thailand specialist die trouwens goed en heel goedkoop zijn en je boekt Pattaya hebben die ook hotels in Jomtien .