wat kan ik doen tegen de opbouwende druk in de oren (hoofd)tijdens het landen in een vliegtuig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie ook de gerelateerde vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/drukverlagende-oordopjes-gekocht-hele-reis.17559

Het beste antwoord

Uit ervaring weet ik dat vooral als je verkouden bent een daling in een vliegtuig echt hels kan zijn (om nog maar niet te spreken over het feit dat mijn ene oor daarna 20 uur dichtgezeten heeft).
Bij de meeste drogisterij verkopen ze speciale oordopjes voor tijdens het vliegen. Je raakt de druk niet geheel kwijt, maar vooral tijdens verkoudheidperiodes helpen die dingen toch wel een hoop pijn (en doofheid) voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

iets kauwen, en/of je neus dicht houden met duim en wijsvinger en van binnenuit druk op uitoefenen, alsof je snuit. Je oren zullen direct weer openspringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig kan ik op commando gapen en gapen helpt bij mij prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* 5 kauwgomballen nemen en kauwen kauwen kauwen
* slikken
* 'hang hang hang' (duidelijk articuleren) blijven zeggen (ok, mensen gaan kijken maar het helpt :-) doe ik altijd in de auto in een tunnel)
* drukverlagende oordopjes (ik vind het ondingen maar anderen zweren erbij)
* bij de stewardess naar bekertjes voor je oren vragen (volgens mij plastic bekers met watten ofzo)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht niets. Ik heb alles wat hierboven genoemd is (behalve het hang, hang, hang) geprobeerd en niets werkt.
Als ik land staan mijn oren op barsten en hoor ik de eerste twee uur niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn hier speciale oordopjes voor. Zie link:

http://www.noodzaken.nl/care-plus-flitemate-oordopjes-p-273.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie hiervoor ook de vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/drukverlagende-oordopjes-gekocht-hele-reis.17559
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Som.. nuttige info! Dank
bij mij werkt aleen maar gapen, en daar heb ik niet zo`n moeite mee. :)