verdamping bij vliegen voorkomen

Ervaring is dat na een vliegreis aftershave b.v. voor de helft verdampt is. Ik wil dure bodylotion meenemen op vakantie. Loop ik dt risico daar ook bij en/of is er een manier om het verdampen van vloeistof te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Als de fles goed afgesloten is, hoeft het ook bij aftershave niet te gebeuren. Tijden een vlucht heb je te maken met drukverschillen, wat verdamping kan bevorderen. Maar bij een goed afgesloten fles zal dat niet gebeuren.

Aftershave bevat veel alcohol, een vluchtige stof, wat makkelijk verdampt. Bodylotion bevat niet of nauwelijks vluchtige stoffen en zal daardoor ook niet zo snel verdampen.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je kunt je lotion in een plastic zakje doen want dan kan het niet verdampen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dit helemaal niet mogelijk omdat het vliegtuig d.m.v. Blowers op overdruk wordt gehouden. Dat geldt volgens mij ook voor de bagage ruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
De cabine wordt door bleed air van de motoren op druk gehouden, maar dit is een lagere druk dan op zeeniveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De druk wordt wel geregeld, maar niet helemaal gelijk gehouden aan die op de grond. Daarom voel je je oren als je opstijgt.
Zat die after shave in een koffer in het baggageruim ? Dan kan het zijn (als de fles ondersteboven lag) dat door de lagere druk de "luchtbel" in de fles de vloeistof naar buiten heeft gedrukt, en daar is het verdampt.

Bij flexibele flessen (b.v. shampoo) druk ik de fles soms een beetje in en doe hem dan dicht, zodat in de fles zelf al onderdruk heerst. Tijdens het vliegen is er dan minder kans dat er wat uitloopt.

Uit een goed afgesloten fles kan niks verdampen, ook niet in een vliegtuig.
gvrox
12 jaar geleden
Neem het mee in de cabine, daar is minder drukverschil dan in de bagageruimte.
Goed afsluiten, ook al verdampt er dan vloeistof, het blijft wel in de fles dus zal later weer condenseren naar vloeistof.
Bodylotion verdampt niet zo makkelijk als aftershave.
Knijp voor de vlucht wat lucht uit de fles, dan zal hij tijdens de vlucht niet zo snel openspringen door het opbollen.
Stop hem in een grote thermosfles die je luchtdicht af kunt sluiten.