Ligt aan het materiaal, wol of katoen of synthetisch, hoe je 'm wast, maar in principe gewoon in de wasmachine.
Hoe váák hij gewassen wordt zal een beetje aan de drager ervan liggen, maar zeker Indiaase mensen zijn erg zuiver en zullen hem niet méér dan één of twéé dagen dragen denk ik.
Een tulband ziet er weliswaar moeilijk uit maar is niet meer dan een meters lang, vaak zeer dunne reep stof. Bij het 'opzetten' wordt hij op het hoofd inelkaar gedraaid, en bij het 'afzetten rolt men hem weer uitelkaar en vouwt men de stof op.
In landen als India (maar ook dichterbij, bv in Groot Britannië) ziet men regelmatig van die lange slierten aan de waslijn hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsja, hoe vaak wordt een hollands petje gewassen?
hangt er vanaf hoe schoon de eigenaar is denk ik.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe vies het petje :) +1
Op een forum vonden wij een antwoord op deze vraag door een Sikh.

Deze persoon geeft aan dat een tulband minstens wekelijks, of na een paar dagen, gewassen dient te worden. Hierbij dient opgemerkt te worden dat Sikhs iedere ochtend hun haar wassen:

De letterlijke tekst van zijn antwoord op de vraag "how often do sikh wash their turban?" was:

"Every week or after a couple of days and we wash our hair everyday in the morning."

(RJ)