Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Beste mensen, Ik wil begin mei een paar dagen met mijn vriendin naar Venetie (of eventueel Parijs). Hebben jullie tips voor mij, als student?

Ik zoek leuke en betaalbare hotels, manieren van reizen (vluchten) en andere goede tips! Dank je wel!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
842
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet naar Venetië gaan behalve als je haar ten huwelijk gaat vragen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet? Venetie is leuk!!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Als je op google 'goedkoop venetie' intypt, krijg je allemaal sites met goeie tips :-) zoals waar je best kunt eten, dat je als je gondeltochtje wil maken je moet onderhandelen over de prijs omdat gondeliers standaard te hoge prijzen vragen aan toeristen, manieren van vervoer naar en in Venetie, etc. Altijd nuttig om even door te lezen voor je gaat :-)
Fijne vakantie!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Venetie goedkoop kan helaas niet. Het is gewoon een hele dure plek. Low cost vliegen kan wel, met Ryanair of Transavia en zelfs KLM is af en toe goedkoop. Al ben je wat laat voor een aanbieding. Goedkope accommodatie kan je vinden op sites als hostelworld, budgetplaces, hostels.com en misschien op AirBNB. Koop voor low cost tips de Lonely Planet Venice . Deze verdien je zeker terug
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook best redelijk goedkoop.
Gewoon niet in de toeristische straatjes alles willen kopen en een paar straatjes verder lopen, daar waar het rustig is en bijna geen toeristen komen.
Venetië is heel erg duur. Je kunt beter een hotel in de omgeving van Venetië boeken en dan vandaar uit Venetië bezoeken. In het verleden hadden sommige reisorganisaties lowbudgetreizen naar Italië. Ik weet niet of dat nu nog zo is. Je kunt allicht eens informeren.
Voor Parijs geldt: Neem een hotelletje in een buitenwijk en reis dan daar vandaan naar het centrum, kan je ook enorm in de kosten schelen. En stel niet teveel eisen aan comfort en hygiëne.
En in plaats van op terrasjes te gaan zitten kun je ook lekker ergens in een park gaan zitten met je hapje en je drankje. Mogelijkheden genoeg in Parijs en is nog leuk ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mag zelf ook graag reizen, ik koop dan alleen een ticket online en dan vergelijk ik ook de prijzen via google. Goedkoopste onderkomen is een hostel, prijzen rond de 10/13 euro per nacht p.p. Je kunt deze ook vinden via google hostel venetie of parijs. Meestal zijn er ook beoordelingen en foto's te vinden dan weet je wat je te wachten staat. Succes en goede reis!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geluk heb vertrekken er last minute vluchten naar venetië maar als ik jou was zou ik dat risico niet nemen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoeken zoeken zoeken, dan kom je vanzelf een goedkope ticket tegen.
In venetië zelf, sowieso een wat&hoe italiaans meenemen.
Ook is leuk om in venetië te slenteren, bekijk de toeristische attracties natuurlijk, maar probeer ook gewoon te dwalen. Je kan namelijk heerlijk dwalen. Ook is het fijn om een lekker drankje en hapje mee te nemen en dan met de waterbus naar een parkje te gaan en daar lekker te picknicken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het San -Marco plein is indrukwekkend met die hoge toren en de Dom van Venetië maar ga er niet op een terrasje zitten of je zal het u beklagen.Voor één koffie zal u minsten 5 €
moeten ophoesten . Neen ga in de zijstraatjes daar is het veel goedkoper.Zie dat je vriendin een sjaaltje bij heeft die ze over haar schouders kan leggen,als jullie de Dom willen bezoeken want enkele jaren geleden heb ik gezien dat een meisje de toegang tot de Dom geweigerd werd omdat haar schouders bloot waren!Ga zeker niet in op voorstellen van lieden die u willen gidsen naar een atelier of zo ,want hun trawanten staan te wachten om u vele euro's lichter te maken. Bezoek ook eens een glasblazerij in een van de zijstraatjes van het plein. Daar zijn soms ware kunststukjes in gekleurd glas voor weinig geld te koop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
venetie is leuk, maar wel duur!
Parijs is ook duur maar als EU inwoner onder de 26 mag je wel alle musea gratis bezoeken! denk aan het louvre en versailles!
heb hierdoor zelf een redelijk goedkope vakantie gehad!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding