Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe is het ontbijt in duitsland ?

wij gaan een lang weekend naar duitsland.

het ontbijt doen we smorgens in het hotel.
waar bestaat een duits ontbijt uit ?
zijn het daar alleen harde broodjes of hebben ze daar meestal ook wel gewoon brood of zachte broodjes ?

ik zit namelijk even met mijn zoontje van 1.5 die krijgt hele harde broodjes nog niet door.

13 jaar geleden
in: Vakantie
11.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben ze in Duitsland geen kinderen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahah!!
rebecca
13 jaar geleden
ik ben helemaal geen hotels gewend. ik weet niet hoe dat daar zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs Duitse kinderen worden niet geboren met gietijzeren roestvaststalen kaken. Het is zeer onwaarschijnlijk dat het ontbijt(-buffet) in een Duits hotel alleen harde broodjes in de aanbieding heeft. Het is net als in Frankrijk: de meeste Fransen eten niet iedere ochtend croissants als ontbijt en de Duitsers niet iedere ochtend alleen maar harde broodjes. Stereotypen: Hollanders lopen op klompen en wonen in een molen tussen de bloembollen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eens op Zoover het hotel kunnen proberen te zoeken en de referenties lezen. Dan heb je ook meteen een indruk van het otbijt.
En ja.. wat mijn vriendin deed is gewoon de kaiserbroodjes uithollen en het binnenste deel aan haar kinderen geven met wat beleg.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In Duitsland serveren ze vaak een internationaal ontbijt.
Diverse broodjes (waaronder natuurlijk ook Kaiserbrötchen), maar ook zachte broodjes en zuurdesem brood.

Verder bestaat het beleg uit: twee soorten eieren, vleeswaren, kaas, jam enz. Daarnaast natuurlijk yoghurt, muesli en fruit.

Genoeg te eten dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nee, meestal hebben ze daar ook wel croissantjes of chocolade broodjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,

Meestal is het een combinatie van broodsoorten en cereals (granen) en fruit en yoghurt. Enfin, keus genoeg en prima ontbijt. Mocht het je toch niet bevallen: In Duitsland heb je overal broodzaken waar je ook terplaatse iets kunt nuttigen. Een tas koffie en een zoet (of hartig) broodje voor een scherpe prijs.

Veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt nogal van het hotel af; van eenvoudig Duits brood met jam, kaas en worst tot zeer uitgebreide ontbijttafels met diverse soorten broodjes, brood, eieren gekookt, geroerd of gebakken, yoghurts met allerlei vlokken, brokken en andere zoetig- en hartigheid.

Je zult het dus bij het hotel zelf moeten vragen, wat er op de ontbijttafel staat en of ze speciale wensen voor je kunnen omzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is altijd wel iets voor de kleine bij. Eitje met plakjes worst, het binnenst van de harde broodjes.

Neem voor de zekerheid een pak liga koeken of zoiets mee. kan hij dat eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger kwam ik vaak in Duitsland en zelfs in het goedkoopste pensionnetje of hotelletje kreeg je een uitgebreid ontbijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In duitsland zijn er verschillende soorten en heel uitgebreid eten.
Je zult nooit te weinig hebben.
Uit eigen ervaring
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding