Uitverkoop in Antwerpen?

Wanneer is het uitverkoop in Antwerpen in de zomer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

De zomersolden duurt van 1 juli tot en met 31 juli
Winkels mogen de solden een dag vroeger laten starten (op 2 januari of 30 juni) als de wettelijke aanvangsdag (3 januari of 1 juli) op een zondag valt

http://www.allesoverantwerpen.nl/shopping/solden.htm

Wat is solden?

De solden is de officiële koopjesperiode waarin kleinhandelaren van modegebonden artikelen (kleding, schoenen en lederwaren) producten vanwege de seizoensvernieuwing tegen een verminderde prijs mogen aanbieden.
Omdat deze winkels alleen tijdens deze 2 maanden hun collecties in de aanbieding mogen doen is het tijdens de solden vaak erg druk in de winkels. Veel vrouwen nemen aan het begin van een koopjesperiode een dag vrij om de beste koopjes eruit te kunnen vissen.

Wettelijke bepalingen

De wetgeving op het gebied van uitverkoop is streng in België. Naast vaste data waarop solden plaats mag vinden is er ook een sperperiode van anderhalve maand voor de werkelijke solden van start gaat. Tijdens deze sperperiodes is er een verbod op het aankondigen of suggereren van prijsverminderingen. Deze sperperiodes zijn bedoeld om de consumnet de kans te geven te controleren dat de prijs werkelijk naar beneden is gegaan tijdens de solden.
Het lijkt allemaal vrij streng, maar dergelijke wetten hebben zeker voordelen. Zo weten consumenten waar ze aan toe zijn en wordt er voorkomen dat de leuke broek die je eind mei koopt een week later ineens met flinke korting in de winkel ligt. Ook wordt er niet zoals in Nederland de schijn gewekt alsof er continu uitverkoop is.