Kan ik in Engeland betalen met mijn ING pas?

Ik ga dit jaar naar New Castle, Hiervoor wil ik graag weten, kan ik daar betalen met mijn gewone ING pas?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
16.2K

Het beste antwoord

De pas van de ING werkt wereldwijd. De meeste winkels hebben een Maestro logo op hun deur staan. Weet niet of je een basispakket hebt of betaalpakket? Heb je een betaalpakket dan betaal je ook geen 2 euro kosten bij het geld opnemen bij een betaalautomaat. Je kunt er dan ook gratis een creditcard bij krijgen, altijd handig op vakantie om achter de hand te hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou mooi zijn als dat zo zou werken,
maar heel veel winkels in het buitenland
accepteren simpelweg jouw betaalpasje niet.
Bron: ervaring. Pinnen gaat wel altijd goed. Tot in Oekraine aan toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom staat er ook een Maestro logo bij een winkel. Dan weet je ook of die winkel jouw betaalpas accepteert.

Andere antwoorden (9)

Volgens mij niet. Maar je kunt wel ongeveer overal pinnen bij banken, dus wat dat betreft geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een wereldpas is wel als het een pas is die alleen voor nederland geldt niet
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat geen pas alleen voor Nederland. Alle passen zijn wereldwijd te gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar niet alle passen worden overal in de winkels geaccepteerd.
Als er een Maestro logo op je pasje staat kun je in elk of de meeste landen pinnen bij banken dus dat is in ieder geval geen probleem!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard, je kunt er wereldwijd mee betalen en geld opnemen, overal waar het Maestro- of PIN-logo staat.
13 jaar geleden
Het kan inderdaad als je een wereldpas hebt, maar er komen wel extra kosten over heen. Het is misschien goedkoper om daar een bankrekening te openen.

Toegevoegd na 11 uur:
Ik bedoel dat er kosten overheen komen als je pint uit een automaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze info is onjuist! Alle oranje passen zijn wereldwijd te gebruiken zonder extra kosten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.ing.nl/particulier/betalen/buitenland/creditcard/groot-brittannie/index.aspx Dan begrijp ik niet zo goed wat hier dan staat, is er een verschil tussen de betaalpas en de oranje pas?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De betaalpas is oranje!
Bel voor de zekerheid even met de ING bank. De ING heeft meerdere pakketten, waarvoor de voorwaarden verschillen.
Liever een keer teveel gebeld, dan problemen tijdens je vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe zou je met je wereldpas overal moeten kunnen pinnen en betalen in winkels.

Mijn ervaring is dat pinnen prima werkt.

Maar betalen in winkels met je pasje, dat werkt niet overal goed.
Veel winkels accepteren het pasje simpelweg niet,
omdat ze het niet kennen, omdat ze het niet willen, etc.

Maar een grote stad als Newcastle zal echt wel voldoende pinautomaten hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat zou moeten kunnen, ik heb echter wel op diverse locaties (Schotland) problemen gehad met het betalen in winkels met de nwe pas van de ING (chip). Ik zorgde er dan ook maar voor dat ik iets meer cash geld op zak had en had een creditcard bij me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar soms weigert die, toen ik in Londen was deed die het wel bij veel winkels en in pinautomaten maar niet bij de metro en kleine avondwinkeltjes.