Is het nummer wat Esta je geeft belangrijk om de VS in te komen?

Vorig jaar zijn wij in de VS geweest en hebben wij via Esta (visa waiver program) een digitale aanvraag gedaan. Nu hadden wij gelezen dat deze 2 jaar geldig is dit waar??? En moet je perse het nummer mee nemen wat ze je hebben gegeven, die kunnen wij namelijk niet meer vinden. Maar ze hebben er ook niet om gevraagd toen we de vorige keer naar de VS gingen.
BEDANKT!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Nee, dat nummer is onbelangrijk voor je vlucht naar de VS. Je hebt die referentie alleen nodig als je paspoort verloopt en je binnen die twee jaar dus je gegevens voor de ESTA aan wilt passen. Dat is ook meteen een antwoord op je tweede vraag: het klopt dat je aanvraag 2 jaar geldig is, mits je paspoort ondertussen niet verloopt.

Toegevoegd na 21 minuten:
Hier nog een link van de KLM met wat extra info!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ESTA formulier en nummer dat je krijg is de toestemming om de vlucht naar Amerika te maken. Het staat in verband met je paspoort en is inderdaad 2 jaar geldig (mits je een nieuw paspoort hebt).
Neem het voor de zekerheid mee, want mijn ervaring met Amerika is dat als er ook maar een dingetje niet klopt (bagage te zwaar) ze alles na gaan kijken. En ook al heb je dan een VISA heb je nog geen toestemming om de daadwerkelijke vlucht naar Amerika te mogen maken.