Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Laptop meenemen naar het buitenland?

Ik heb gehoord dat ze dan waarschijnlijk gaan vragen om een bon van je laptop. die heb ik niet aangezien ik het als kado heb gekregen..
wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

laat voor je vertrek even een bewijsje maken bij de belastingdiens/douane zodat je kunt bewijzen dat je de laptop al had voordat je naar het buitenland gaat daar gaat het tenslotte om dat je niet in het buitenland een laptop koopt en dan zonder invoerrechten te betalen invoert. Een andere mogelijkheid is het apperaat te laten servicen bij een locale dealer en dan die rekening mee te nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar welk land ga je dan? Ik heb mijn laptop al verschillende keren meegenomen naar het buitenland. Zowel gewoon met de auto als met het vliegtuig, en men heeft mij nog nooit om een bonnetje gevraagd. Dus, ik zou zeggen: Maak je niet te veel zorgen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb m altijd bij me
heb er nog nooit problemen mee gehad
(Als de laptop splinternieuw is kunnen ze wel denken dat je m goedkoop in wil voeren)
degene die m je geschonken heeft zal de bon toch nog wel hebben of heb je geen garantiebewijs?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb hem al vaak meegenomen maar je kunt hem beter binnenhand bereik houden want je moet hem wel apart door de douane doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een laptop hoef je je niet druk te maken; de kans dat je een laptop in het buitenland koopt is immers erg klein, Alle programmatuur staat in de taal van het land van aankoop en ook het toetsenbord is vaak anders dan het nederlandse, nog afgezien van een evt. afwijkend alfabet.
Daar komt nog bij dat er tegenwoordig miljoenen mensen onderweg zijn met hun laptop, dus de douane is er inmiddels wel aan gewend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding