1 koffer voor meerdere personen?

Kan ik 1 koffer meenemen met spullen voor 3 personen waarvan het gewicht meer dan 20 kg bedraagt?

ik vlieg met bmi.
max. gewicht pp is 20 kilo
we zijn met zn 6en

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
8.5K

Antwoorden (8)

nee dat kan niet
en lijkt me ook niet raadzaam
want als je bagage kwijt raakt heeft niemand nog iets
verdelen over 3 koffers is veel slimmer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan, als je samen incheckt.
Maar let op dat de koffer niet meer dan 32 kilo weegt.
AWM
14 jaar geleden
Als je met 6 personen vliegt (allemaal boven de 2 jaar) mag je 6 x 20 kg meenemen. Hoe je die kilo's verpakt mag je zelf weten, als je maar zelf je koffer(s) inpakt, of erbij bent als de koffers gepakt worden. Je bent nl verantwoordelijk voor de inhoud van je koffer(s), dus een al ingepakte, afgesloten koffer, waarvan je de inhoud niet kent, mag je niet inchecken. Ook pakjes die iemand je mee wil geven, mag je alleen meenemen, als je weet wat erin zit. (Anders zou je drugs mee kunnen nemen, terwijl je dat niet weet - als ze je daarmee pakken, zijn de gevolgen voor jou - maar dat weet je waarschijnlijk wel door films ed. over dit onderwerp.)
Dus al willen jullie 18 sporttassen inpakken met totaal gewicht van 120 kg, dan mag dat.
Alleen naar Amerika en Mexico hebben ze een ander systeem : PC = piece. Daar mag je pp. 2 stuks bagage meenemen met een maximum gewicht van 32 kg per piece.
Dat staat in je ticket bij bagage allowance : economy-class mag 20 kg meenemen, business-class meestal 30 kg., PC mag je pp 2 stuks meenemen.

Koffers zwaarder dan 23 kg worden niet geaccepteerd naar Engeland, omdat de bagage-verladers daar niet zwaarder dan 23 kg mogen tillen. Bij BMI moet je daar dus op letten.

Denk je aan de vloeistof-regeling van de handbagage?
Vloeistof in flesjes/potjes van meer dan 100 ml. worden niet in de handbagage geaccepteerd, ook geen nagelvijlen. Over mascara en lipgloss doen ze de laatste tijd niet meer zó moeilijk, maar stop die voor alle zekerheid ook in het vloeistofzakje.

Happy landing !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat mag. Althans, in de praktijk.

Officieel is het 20 kg per persoon. Als je met 2 personen bent en de ene heeft een koffer van 25 kg en de andere van 10 kg, is dat officieel niet toegestaan. Maar als je samen incheckt, mag het wel, want het totaal is slechts 35 kg.

Het gaat dus om het totaal aan bagagegewicht van de groep.

Er zijn echter ook regels voor het gewicht per koffer. Dat is om het automatische koffersorteersysteem niet te zwaar te belasten, en om de mensen die je koffers handmatig moeten tillen te beschermen.

Informeer bij je reisbureau of luchtvaartmaatschappij hoe hoog dat maximumgewicht van een koffer is. Dat kan per maatschappij verschillen, en zelfs per luchthaven. Dus op de terugreis kan het zelfs anders zijn dan op de heenreis. Da's wel iets om goed op te letten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat is geen probleem.
Als je tegelijk incheckt, wordt het totaal gewicht bekeken van de 6 personen. Als dat in totaal niet over de 120 kilo uitkomt is er niks aan de hand.
Dat doen wij ook regelmatig met vluchten naar de Antilllen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elke koffer mag niet zwaarder zijn dan 20 kilo. Niet iedere luchtvaartmaatschappij doet hier moeilijk over maar het kan zijn dat je iets eruit moet halen of bij betalen.. dus meerdere koffers meenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afhankelijk van het vliegveld, bestemming en maatschappij is het vaak mogenlijk. Wel zitten hier uiteraard maxima aan verbonden. Uit sociaal oogpunt zou ik het verdelen over twee koffers, want als ik me verplaats in het personeel zou ik er niet blij van worden me een hernia te tillen aan zo'n koffer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag 6 x 20 = 120 kilo meenemen en de koffers mogen tegewoordig niet zwaarder zijn dan 30 ipv 32 kilo wat ik hier lees. Heb zelf met 3 koffers en 4 personen gereisd en heb koffers moeten herschikken tijdens inchecken vanwege meer dan 30 kilo in 2-tal koffers.