betaal je in polen ook met de euro of nog met de zloty

ik ga in juli naar polen toe en is het wel handig te weten of je er al met de euro betaald of met de zloty en als je nog met hun eigen valuta betaald waar kan ik mijn euro's dan inwisselen voor zloty's

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
6.2K

Het beste antwoord

In Polen betaal je met de Zloty.
Omwisselen kan bijvoorbeeld bij de GrensWisselKantoren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op steeds meer plaatsen kun je in Polen ook met de Euro betalen, maar pas daar mee op. De wisselkoersen willen nog wel eens een in jouw nadeel zijn. Beter is het om vantevoren Zloty's te kopen en daarna ter plekke te pinnen, als je weer geld nodig hebt. En dus betalen in Zloty's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard hebben ze de Euro's graag. Die zijn harder dan de eigen Poolse munt. Maar neemt niet weg, dat er winkels zijn die een te hoge omwisselkoers in rekening brengen. Daar moet je voor oppassen.