Is de Keukenhof eind maart al de moeite waard?

De Keukenhof is 24 maart opengegaan. Is daar nu al wat te zien, behalve narcissen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Het beste antwoord

Te zien is er altijd wel iets natuurlijk maar ik denk zelf dat het er over 2-3 weken toch wel veel mooier is, er staan ook heel veel bomen die erg mooi bloeien en die staan nu nog in knop.

In de kassen is wel veel variatie, zie onderstaand schema

Tentoonstellingskalender paviljoens Keukenhof 2011
Tot en met 20 mei, de laatste dag van Keukenhof, is de kalender van de bloemen- en plantententoonstellingen in de drie speciale bloemenpaviljoens zeer interessant.

Oranje Nassau Paviljoen
25 maart t/m 29 maart: Amaryllis, Freesia en Tulpen
31 maart t/m 5 april: Chrysanten
07 april t/m 12 april: Gerbera
14 april t/m 19 april: Narcissen en Bijzondere bolgewassen
21 april t/m 26 april: Rozen
28 april t/m 3 mei: Alstroemeria
05 mei t/m 10 mei: Asters, Irissen, Limonium, Lisianthus en Lathyrus
12 mei t/m 20 mei: Anjers, Zantedeschia, Bouvardia, Saintpaul ia, Kalanchoe, Snij-Hortensia en Zomerbloemen

Beatrix Paviljoen
24 maart t/m 20 mei: Anthurium, Bromelia en Orchidee

Willem-Alexander Paviljoen
24 maart t/m 30 maart: Hyacinten
24 maart t/m 25 april: Bloeiende Heesters (Syringa, Viburnum, Prunus en Forsythia)
24 maart t/m 06 mei: Tulpen en Narcissen (volle grond)
24 maart t/m 20 mei: Bloeiende bolgewassen zoals: Iris, Narcis, Tulp, Lelie, Amaryllis, e.a..
24 maart t/m 20 mei: Cyclamen, Pot-Hortensia en Begonia
26 april t/m 20 mei: Vaste Planten
12 mei t/m 20 mei: Lelie
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze vullen alles op en aan met bollen die in de kas gegroeid zijn, dus er zijn er genoeg lijkt mij
13 jaar geleden
jazeker, er stond van de week nog een artikel over in de krant.
een of andere duitse hotemetoot kwam een tulp dopen die naar haar is vernoemd.
het thema dit jaar is nl duitsland.
vorig jaar was het een crime bij de opening, maar dit jaar staat de keukenhof er nu al fantastisch bij.
veel plezier, alleen de kunst is al de moeite waard!
13 jaar geleden
Paasbloemen staan volop in bloei