welke vissen komen ervoor in noord schotland in de rivieren?

Ik wil graag mijn eigen visje vangen en bereiden in noord schotland als ik daar straks 3 maanden (of langer) ga rondtrekken. Nu vraag ik mij af kan je alle vissen die daar voor komen eten? En zo ja welke vissen komen er nog meer voor naast zalm en forel? Andere informatie over vissen in noord schotland is ook van harte welkom..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Antwoorden (2)

Misschien heb je wat aan deze site. Ik wist ook alleen zalm en forel.

http://visvakantie-schotland.startspot.nl/
12 jaar geleden
Ook veel snoek en kwabaal. In langzaamstromende delen ook karperachtigen. Ik vermoed blankvoorn en wat brasem. Ook veel baars. Het handigst om mee te nemen zijn drie of vierdelige spinhengels en/of een vlieghengel. Telescoophengels vissen minder prettig met kunstaas, maar met een worm eraan zul je zeker je visje vangen. Als je aas nodig hebt kun je ook op zoek gaan naar de larven van kokerjuffers. Het vissen op zalm is daar erg kostbaar, dus pas op dat je geen hoge boetes krijgt als je per ongeluk op een zalmstek zit te vissen. Een leuke site met prachtige onderwateropnamen uit ierland vind je hier:
http://www.underwater-ireland.com/