hoe krijg je de reductieprijs bij de NS?

ik ging de prijs van de reis bekijken die ik moest doen, en daar had ik nog niet genoeg geld voor,, maar voor de reductieprijs wel,
wat moet ik ervoordoen om alleen die reductieprijs te betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

je krijgt reductie bij de NS als je in bezit bent van een Voordeelurenkaart. Daarvoor betaal je 55 euro per jaar en deze kaart geeft je vervolgens 40% korting op vrijwel elke reis die je maakt (de 60% die je wel betaalt, heet dan de reductieprijs). Je mag doordeweeks pas na 9.00 uur 's ochtends met deze Voordeelurenkaart reizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daarvoor moet je jonger dan 12, of ouder dan 65 zijn.
OF mee rijzen met iemand die een abonnement heeft, waardoor jij met korting kan rijzen.
OF zelf een kortingskaart in het bezit hebben. (Zoals bijvoorbeeld een studenten ov-chipkaart.)

Toegevoegd na 1 minuut:
Begin nu aan mijn eigen antwoord te twijvelen.

Op de site van 9292ov.nl staat:

Bus-tram-metro:
het reductietarief geldt voor de volgende reizigers: 4 t/m 11 jaar, 65 jaar en ouder of houders van een OV studentenkaart.

Trein:
het reductietarief geldt voor de volgende reizigers: 4 t/m 11 jaar, houders van een OV Studentenkaart of Voordeelurenabonnement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kortingskaart hebben (kan je kopen) of meereizen met iemand met een kortingskaart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zul je iemand moeten zoeken die dezelfde reis maakt en een voordeelurenkaart heeft. Dan kun jij samen met die reiziger ook met reductie reizen. Of als je zondag wilt gaan reizen koop dan deze week een boek en dan kun je aanstaande zondag gratis reizen op vertoon het boekenweekgeschenk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kortingskaartje kopen en in de trein aan iemand vragen wie een kortingskaart heeft en of je mee mag reizen op zijn/haar kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook meereizen met iemand met een jaartrajectkaart. Ik heb een jaartrajectkaart voor mijn woon-werkverkeer en mag daarop nog 3 mensen meenemen met korting, en als ik zelf ergens anders heen ga reis ik ook op kortingstarief. Let op: alleen in de dal-uren, dus na 9 uur 's ochtends.