Wat voor fabrieken zijn er te vinden in budapest?

Het liefste in de buurt van het centrum, alle fabrieken graag. Ik kan niets vinden op dit moment maar alles is dus goed :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

In Budapest staan geen fabrieken. In het centrum zijn winkels en woningen, net zoals in elke grote stad. Voor industrie zal je de binnenstad moeten verlaten.
In het zuiden, op het eiland Csepel, heeft zich een groot deel van de zware industrie van Hongarije geconcentreerd. In het noorden, Oost-Boeda, zijn scheepswerven en textielfabrieken. Aan de overkant van de rivier, aan de noordrand van Pest, komt veel chemische industrie voor en staan grote machinefabrieken, waar o.a. autobussen worden vervaardigd. En het district Ujpest is een belangrijk centrum van hout- en leerindustrie.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx :) Ga direct even kijken