Waar kan ik het beste parkeren in Parijs?

Ik wil komende zondag naar Parijs met mijn eigen auto. Ik wil in Parijs met de Metro reizen. Waar kan ik mijn auto het beste parkeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
5.9K

Het beste antwoord

St. Denis, en dan verder met de metro. St. Denis ligt pal aan een afslag van de snelweg en heeft een prima metroverbinding en een mooie basiliek. Met de graven van een aantal franse koningen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Gratis parkeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Veel hotels in Parijs hebben eigen parkeerplaatsen met slagboom en pincode. Informeer hiernaar nog voor aankomst, want reserveren is vaak nodig.

Met enig geluk bevinden er in de buurt van het hotel publieke parkeergarages, mogelijk via Google maps te vinden.

Heeft uw hotel geen eigen parkeerplaatsen, overweeg dan in noord Frankrijk over te stappen op de hoge snelheidstrein naar Parijs, bijvoorbeeld in Lille. Dit station is makkelijk per auto bereikbaar, met ruime parkeervoorzieningen en u wordt tot in hartje Parijs gebracht, waarschijnlijk sneller dan het laatste stuk met de auto. De extra kosten vallen mee, ook omdat parkeren in Parijs duurder is en u tolwegen vermijd.

Toegevoegd na 29 minuten:
Parkeren in Lille direct naast het station (Lille Europe) kost liefst EUR 20,90 per dag.

Parkeerplaatsen bij metrostations in Lille zijn echter gratis en worden een groot deel van de week bewaakt (helaas niet op zondag). Vervolgens met de metro naar station Lille Europe en dan de trein naar Parijs. In Parijs kunt u direct overstappen op de metro.

Reserveren is nodig voor de trein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ergens in een buitenwijk.
Hoe verder van het centrum hoe goedkoper.

Ergens buiten Parijs je auto neerzetten en dan met het openbaar vervoer verder reizen is ook een optie. Wel zul je merken dat ook de gemeentes in grootstedelijk Parijs in het centrum en rond het RER-station parkeergeld heffen. Bovendien weet je vaak niet of je auto veilig geparkeerd staat. Op vliegveld Charles de Gaulle kun je veilig parkeren. De parkeerplaats kost € 15-23,50 per dag en van hieruit heb je toegang tot het openbaar vervoer naar Parijs. Een enkeltje met de RER naar Parijs kost € 8.

Lees meer op: Parkeren Parijs http://www.parkerenindestad.nl/stad/frankrijk/parkeren-parijs.html#ixzz1G3TUDawI
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsjeblieft, parkeer niet zomaar in een buitenwijk. Uw auto staat daar niet veilig, maar u zelf bent dat mogelijk ook niet. Daarnaast parkeren veel Parijzenaren hun auto nogal creatief: is er net te weinig plek, dan "schuiven" ze gerust uw auto even op. Bijna alle auto's in Parijs hebben wel wat deukjes of krassen, daar kijken ze niet zo van op. Heel anders dan Nederlanders. Ook gingen er tot voor kort regelmatig auto's in vlammen op in de buitenwijken bij rellen met de politie. Er zijn gewoonweg betere alternatieven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het eens dat je de auto niet zomaar in een buitenwijk moet zetten. Staat overigens ook in het antwoord.
Check de RER site. Is regionale trein/metro. Zoek een voorstad ten noorden van Parijs met treinstation (NB niet de Parijse buitenwijken). Met behulp van TomTom erheen rijden. Deze stations hebben parkeerruimte voor forenzen en staan dus op zondag leeg. In combinatie met retour centrum en dagkaart metro/RER voor Parijs is een prima optie.

Stationnaam en RER lijn noteren.(voor terugrit) Je bent snel en comfortabel met de RER bij Gare du Nord en Las Halles. In t centrum van Parijs.

Zie RATP/SNEF App.