Taxi's in Rome zijn meestal wit, hebben een lamp op het dak en zijn eenvoudig te vinden op de taxistandplaatsen op de grote stations. Wilt u een taxi op straat aanhouden dan dient u uit te kijken naar taxi's waarvan de verlichting op het dak aan is, dit betekend dat ze beschikbaar zijn.

De tarieven van taxi's in Rome liggen hoog en de bestuurders staan erom bekend met name touristen teveel te laten betalen. Zorg er in ieder geval voor dat u controleert of de bestuurder een licentie én een meter heeft. Het minimum tarief van een taxi ligt rond de €3 (€6 in de avonduren). De meter toont de kosten maar het is niet ongebruikelijk dat er extra kosten worden gerekend, bijvoorbeeld wanneer u reist van het centrum van de stad (Tariffa 1) naar daarbuiten (Tariffa 2), ook wanneer u reist met bagage, op zondag of tijdens vakanties kunnen extra kosten in rekening worden gebracht.

Een ritje van het Termini station naar de meeste bestemmingen in het centrum van de stad kost ongeveer tussen de €8 en €15.