Wat is het verhaal achter 'The white horse'?

In engeland zijn er heel veel pubs die 'the white horse' heten en als je uit de eurotunnel (folkstone) komt zie je een heuvel met daarop een wit paard in stenen afgebeeld. Dit komt ook terug in de film over Robin Hood (met Russell crowe). Ik was dus benieuwd wat het verhaal hierachter is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Antwoorden (1)

Die pubs heten zo vanwege de paarden die in dat gebied op sommige heuvels zichtbaar zijn in de kalkrotsen. Maar het precieze verhaal achter deze paarden is niet echt bekend, omdat ze erg oud zijn. De oudste (bij Uffington) is waarschijnlijk zo'n 3000 jaar geleden gemaakt.

Het bijzondere aan deze paarden is hun grootte: ze zijn zo groot dat ze van dichtbij niet zijn te overzien, wat de vraag oproept hoe mensen 3000 jaar geleden deze paarden hebben kunnen uitsnijden in de rotsen. Ze konden immers niet even naar achteren stappen om te kijken naar het resultaat.