hond mee in de camper

wij gaan deze zomer met vakantie met een camper, maar we hebben ook een hondje dat mee gaat.
hoe en waar zet ik de hond neer tijdens het rijden, in een luxe auto heb ik een tuigje die weer aan de veiligheidsriem zit,maar in de camper zit achter geen riem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K

Het beste antwoord

aan je vraag te zien is een reis voor het hondje een primeur.
dat wil zeggen dat het onwennig is voor hem als hij in de camper zit (hij hoort jullie wel, kan niet naar jullie toe, en zit ook nog eens in een vreemde omgeving)
maar het is nog geen zomer dus het is mogelijk om het hondje te laten wennen.

als je bijvoorbeeld de camper klaar maakt voor vertrek het hondje hier kennis mee laten maken. lekker rond laten dabberen, en ontdekken, zijn eigen spulletjes (mandje/kleedje, speeltjes) neerleggen zodat wat vertrouwder is. associëren met leuke en vertrouwde dingen.

gewoon nu en dan even vertoeven in de camper met het hondje.
als het hondje een 'lekkerbek' is (welke niet?) kan je hier dankbaar gebruik van maken. een lekker kluifje opknauwen in de camper of zijn eten hier geven.
een voorproefje op de vakantie is misschien ook mogelijk, dan weet het hondje hoe een rijdende camper voelt onder zijn hondenbillen. het hoeft niet ver te zijn, een ritje naar het bos of andere hondvriendelijke omgeving (hondje leert, camper is leuk!!)

als jullie niet zo heel erg ver gaan op vakantie en regelmatig tussenstops maken, en het hondje is ook écht een hondje ('portable' formaat dus) kan het misschien voorin zitten.

is het hondje te enthousiast of vind ie het allemaal te spannend wil het ook wel helpen om heb eerst flink buiten te laten rennen en spelen. (net als bij kinderen..... het monotone geluid kan erg slaapwekkend werken)

veel succes en oefenplezier, en als het eenmaal zover is natuurlijk een fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank jullie voor alle antwoorden

Andere antwoorden (4)

Als het een kleine hond is kan je hem op t bed leggen misschien? Met een dekentje eronder evt. Onze hond gaat dan altijd rustig liggen kijken/slapen. Dus dan valt ze er ook niet af als ze ligt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook gewoon een reismand gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je het tuigje niet ergens aan bevestigen? een hoofdsteun-stang of zo?
Anders zou je eens moeten rondvragen, of er iemand een kleine kamerkennel (bench) heeft, die je zou kunnen lenen. Vooral iemand die een wat groot ras hond heeft, heeft vaak eerder een kleinere kennel gebruikt toen de hond pup was, ivm. de zindelijkheidstraining, en die staan dan in een schuur of garage.
Ga dan wél een week ( minimaal) tevoren de hond eraan laten wennen. Geef hem zijn eten erin, en laat hem er 's nachts in slapen. Zo went hij aan het in de kennel zitten.

Ik zou liever niet de hond los in de camper zetten. Bij een noodstop wordt hij een projectiel, dat zichzelf of jullie kan bezeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeker een bench gebruiken en die zo veel mogelijk voor in de camper zetten. Mocht je een noodstop moeten maken, schuift ie tenminste niet van achter naar voor, waarbij hij in korte tijd veel snelheid kan maken en het alsnog een harde klap wordt. Let wel goed op of de vloer van de camper niet heet / warm wordt door de motor. Geef je hond van te voren enkele keren zijn voer IN de bench om hem er een leuke associatie meer te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Voor je antwoord, alleen de vloer wordt niet warm van de motor. Die zit niet onder de vloer. Wellicht bedoel je de uitlaat, maar deze zal de vloer niet extreem verhitten. Niet in een normale auto, ook niet in een busje en zeker niet in een camper.