sneeuwt het wel eens in amerika?

Toegevoegd na 24 seconden:
verenigde staten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op een kaart.
Of een wereldbol.
Of google.

Het beste antwoord

Ja natuurlijk! In Amerika komen veel klimaten voor, ook klimaten waarbij sneeuw voorkomt.

Alaska is b.v. een van de staten van de V.S, en daar heerst een poolklimaat, in grote delen van de V.S. heerst een landklimaat en daar valt in de winter ook een flink pak sneeuw.

Je kunt de V.S. klimatologisch gezien indelen in 5 zones, het westen, het midden, het zuidoosten, het noordoosten en Alaska. In de bron lees je meer over de verschillende klimaten in de VS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De VS is zo groot! In de meeste staten valt wel eens sneeuw. Met name het noorden, stukje midden en stuk van het oosten, valt iedere winter wel sneeuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, in grote delen van dat land sneeuwt het zeker regelmatig.

Ook voor wintersport kun je er prima terecht:
http://www.skiing.nl/skigebieden/landen/verenigde%20staten.html

Onlangs hebben ze zelfs een grote sneeuwstorm gehad:
http://nos.nl/artikel/134642-sneeuwrecords-verwacht-in-het-oosten-van-de-vs.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk je wel eens naar het nieuws op TV?
Het sneeuwt in de VS van Amerika vaker en harder dan bij ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk kijk ik tv
en ik lees elke dag de spits en de metro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom dan deze vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste tijd is er toch vaak nieuws geweest over de enorme sneeuwstormen in de VS...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bedoel ik dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uh nee best wel niet
Tuurlijk, ooit van New Dakotha gehoord? daar woont mijn Tante. Die zat paar weken geleden, met 3meter sneeuw!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nooit van gehoord,
maar wow 3 meter sneeuw!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja enorm veel sneeuw
Nou en of!
Er zijn grote en mooie wintersportgebieden in Amerika.
Amerika is zo ontzettend groot..

In Amerika zullen ze zich misschien wel eens afvragen of de zon wel eens schijnt in Europa..