moet je je inenten als je naar Gambia gaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1K
Poet
10 jaar geleden
http://www.ggdreisvaccinaties.nl/land/gambia
SimonV
10 jaar geleden
Of http://www.afrika.nl/gambia/praktische-informatie/gezondheid-vaccinatie-en-inentingen/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pas op voor malaria, buiktyfus enz
SimonV
10 jaar geleden
Nieuwsgierig vraagje: waarom geeft Viridiflavus deze geweldig goede reactie niet officieel als antwoord?
SimonV
10 jaar geleden
Wat ik nog vond:
Vaccinatie is niet verplicht, tenzij:
Vaccinatie tegen gele koorts is voor Gambia alleen verplicht als je in de zeven dagen voordat je Gambia binnenkomt in een gele koorts land bent geweest.
Een cholerastempel is verplicht als je Gambia over land binnenkomt

Antwoorden (1)

Het verschilt nogal per persoon of je je moet inenten. Maar over het word iedereen een inenting tegen DTP en Hepatitis A aangeraden. Een inenting voor Gele koorts moet je hebben als je 7 dagen voor je aankomst in Gambia in een gele koorts gebied bent geweest en een cholerastempel moet je verplicht hebben als je via land binnen komt. Verder wordt bij een lang verblijf ook een inenting tegen Hepatitits B, Rabies en Buiktyfus aangeraden.