Ik ga volgende maand naar Pipa (Brasil) opvakantie, wat is verstandig om mee te nemen qua kleding, watvoor weer kan ik verwachten??

Op de weer sites lijkt het wel op het24 uur per dag regent, klopt dit???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (5)

Het klopt dat er veel neerslag is in die regio. Toch moet je er rekening mee houden dat het wel warm is. Het voelt zeg maar een beetje als een sauna; warm en benauwd.

Dus: wat je kunt verwachten is overwegend warm weer, met heel, en dan bedoel ik ook écht heel, onverwachte plensbuien. Neem veel shirts met korte mouwen mee, het liefst sneldrogende shirts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst zijn weersvoorspellingen maar tot op een paar dagen van te voren wat beter in te schatten. Kijk ook bij google naar gemiddeldes over afgelopen jaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het regent bijna elke dag een tijdje .
De temperatuur is er zeer aangenaam en als het regent dan blijft de temperatuur bijna hetzelfde .
En als je nat bent geworden dan droog je weer snel op in de zon .
Als de zon verdwijnt dan zie ook die regenbui aankomen .
En na die bui dan komt de zon er weer tevoorschijn .
En s`nachts koelt het er weinig af .
En het is de gewoonte om een ventilator s`nachts aan te hebben op de slaapkamer .
En je kunt dezelfde kleding meenemen die je ook hier in de zomer aan hebt .
En loop niet als een echte toerist over straat met een camera en dure horloge om en probeer je als een normaal iemand te gedragen voor jou eigen veiligheid .
Dit was mijn ervaring in brasil .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 2 jaar geleden in Pipa geweest, Ten eerste alvast heel erg veel plezier egt heel leuke surf "dorp".

Over het weer klopt niet wat die sites vertellen. Bij mij stond er ook elke dag zwaar bewolkt met regen. ik heb bijna alle dagen zonnig gehad met enkele dagen dat er ineens een bui naar beneden komt vallen. Maar wees gerust dit is hoog uit een minuut tot een paar (lekkere warme douche! )

En over de veiligheid, het is daar veilig. In tegenstelling wat er in het antwoord voor mij staat. Loop gerust in Pipa met een camera rond, je zal ook zelf gaan merken dat in Pipa de sfeer heel gemoedelijk is en en de mensen heel behulpzaam. Ik zat daar ook tijdens het Wk en er was zelfs een bar die ze in het oranje hadden opgetogen voor een aantal Nederlanders ik bedoel maar.

Ook zit er een leuke ijs"bar" waar je ijs koopt en moet betalen voor het gewicht van het ijsje een echte aanrader!

Wel 1 tip ga niet pinnen bij een pinautomaat(geldautomaat) op het vliegveld daar word veel geskimd, toevallig iemand die bij ons in het hotel zat.

Mocht je nog iets willen weten vraag het gerust :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je vraag waarschijnlijk beter op http://www.brazilie.reisforum.nl/ stellen .Dan kom je meer te weten over het weer en omgeving.