Waarom moeten dingen zoals mobieltjes, spelcomputers etc uit in een vliegtuig?

Ik heb gehoord dat dat is omdat als je bijvoorbeeld met je mobieltje in het vliegtuig zit, en hij staat aan dat dat gevolgen heeft aan je mobieltje.
Klopt dit, of heeft dit andere redenen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ook in vliegtuigen vraagt men nog steeds de mobiele telefoon uit te schakelen. Oorspronkelijk in verband met mogelijke interferentie met de elektronica van het vliegtuig (wat geen probleem meer is), maar tegenwoordig nog steeds aangezien de telefoonnetwerken daar niet voor toegerust zijn en omdat vele reizigers geen storende telefoons in de buurt wensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is om eventuele storingen met de vliegtuig electronica te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het magnetisch veld kan zo verstoord worden.

Lees volgende artikel:

In het Verenigd Koninkrijk is een onderzoek gedaan naar de effecten die mobiele telefoons hebben op de veiligheid van vliegtuigen. De Civil Aviation Authority heeft ontdekt dat mobiele telefoons er voor kunnen zorgen dat een kompas ineens verkeerde waarden aangeeft doordat het magnetische veld verstoord wordt. Ook kunnen de radiosignalen van telefoons ervoor zorgen dat navigatieapparatuur de mist in gaat. De afgelopen jaren hebben veel vliegmaatschappijen het bellen in het vliegtuig verboden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat zo: je mobiel heeft geen ontvangst meer, al heel gauw na de start. Dus gaat ie zenden en zenden, en proberen. Je mobiel gaat meer doen dan normaal. De accu is dan sneller leeg. Die gevolgen heeft het.

Maar wat veel erger kan zijn, is dat het de apparatuur in de cockpit stoort.
Nou is het natuurlijk niet zo gevaarlijk in een vliegtuig dat ie al neerstort als er een mobieltje aan staat.
Maar je kan beter geen risico nemen!!