Heb Je een visum nodig om naar Zuid-Korea te kunnen gaan?

Ik heb net gelezen dat het mogelijk zou zijn met een nederlands pasport zonder visum maar maakt het ook uit als je een Turkse pasport hebt of moet je dan wel een visum aanvragen???

Ik wil zelf later in korea wonen en werken weet iemand of ik desnoots een koreanse pasport zou kunnen krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (3)

die heb je zowiezo nodig ,bij elk paspoort.
zuid-korea is zo goed als afgesloten voor de buiten wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent in de war met N Korea.
Zuid Korea heb ik vele malen bezocht voor mijn werk en zonder visum. Een zeer open land en vriendelijke mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oooh leuk om te horen:p
Ik had graag een lijst met landen aangegeven, maar het blijkt dat de regels voor visa nogal eens wijzigen en er ook afwijkende voorwaarden kunnen gelden voor het soort reis.

Daarom kan er denk ik niet met zekerheid worden gezegd of je een visum nodig hebt. Wellicht kan je meer informatie vinden op http://www.visum.nl/korea-zd-info.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een NL paspoort heb je geen visum voor Z Korea nodig voor een verblijf max 90 dagen.
Met een Turks paspoort heb je wel een visum nodig.
Voor de rest van je vragen adviseer ik je de Z Koreaanse ambassade te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooh Dankje wel:p
Als je dan een pasport wil aan vragen moetdat zekker in die 90 dagen neem ik aan???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een NL paspoort aanvraagt (kan alleen als je de Nederlandse nationaliteit hebt), dan is dit 5 jaar geldig. Gedurende die 5 jaar kun je gewoon naar Z Korea gaan. Waar je alleen voor moet zorgen is dat de geldigheidsduur van je paspoort altijd 6 maanden later is dan de laatste dag van je verblijf in Z Korea. Dat geldt trouwen voor de meeste landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm ik begrijp het ik ben hier geboren maar sta nog ingeschreven bij mijn moeder turkse pasport ik heb de mogelijkheid om te kiezen :p vandaar :p