Maakt het uit dat de voorletters op een creditcard niet overeen komen met die op je paspoort?

Ik ga in juni naar New York, en wil dan de Creditcard van m'n vader meenemen. Hij heeft andere voorletters dan ik zelf, alleen de achternaam klopt dan. Gaan ze of kunnen hier moeilijk over doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
5.6K

Het beste antwoord

Nee dat zou ik zeker niet doen. Al zou je de pincode hebben in sommige winkels moet je nog steeds je handtekening zetten en dat zou betekenen dat je de handtekening van je vader moet gaan zetten. En als zij dan vermoeden dat het niet klopt kunnen ze gerust de politie gaan bellen. Lijk mij niet handig in een vreemd land.

Bovendien is een creditcard niet overdraagbaar, vraag gewoon aan de bank of ze een nevenkaart voor je kunnen aanvragen. Dan kan je vader bepalen welke limiet je daar op kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er staat een handtekening op een credit card - en een handtekening vervalsen mag natuurlijk niet....
En tegenwoordig moet je vaak ook de bijbehorende pincode gebruiken, als je een credit card gebruikt.

Ik zou, als ik jou was, een eigen credit card aanvragen - gewoon op je eigen naam. Als je vader voor jou wil betalen, kan hij hem via zijn bankrekening laten lopen.

Neem contact op met de instelling, waar je vader zijn credit card heeft, en vraag naar de mogelijkheden.

Als je bijv een auto zou willen huren, heb je ook een card nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen idee waarom je dat zou willen, maar dat is jouw zaak.
Je opzet kan slagen, zeker als je alleen creditcard transacties met pincode doet. Bij handmatige transacties kan een ID gevraagd worden of een telefonische controle bij de creditcard maatschappij worden uitgevoerd. Als er dan iets niet klopt, moet je een goed verhaal hebben. Op Creditcard Fraud (want dat is het) staat in de VS iets meer dan een taakstraf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja we zijn allebei 18 en de Rabobank is niet zo gulzig met de Creditcard, vandaar.
Nee maakt niet uit, Je kan het er zelfs bij vertellen mocht je dat nodig vinden. Een creditcard is tegenwoordig niets anders dan een debetcard (pin pas). Het enige verschil is dat bij een credit card de afschrijving per maand gebeurd (en dat je over dat bedrag veel te veel rente betaald). Gewoon een ordinair betaalpasje dus, geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een creditcard is inderdaad strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.

Laat je vader een extra card (partnercard) aanvragen, dan maak je samen van dezelfde bestedingslimiet (van je vader) gebruik en hoef je dus zelf niet aan de inkomenseisen te voldoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vader kan op zijn creditcard een tweede krijgen en die op jouw naam laten zetten. Dat is heel makkelijk bij de bank te regelen.