Kan je op Bali nou wel of niet in zoet water zwemmen?

Ik lees verschillende dingen, dat je ziek kan worden door te zwemmen in zoet water op Bali maar ik weet niet zeker of dat nou echt waar is, weet iemand hier meer over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
4K

Antwoorden (3)

De kans op ziekte met zwemmen in zoet water in Bali is net zo groot/klein als in Nederland. De grootste kans op ziekte loop je met niet gaar eten en vooral ijsblokjes in de limonade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan op Bali overal goed zwemmen.
Maar evenals voor andere gebieden waar stilstaand water is moet je oppassen voor bilharzia. Dit is een diertje wat in stilstaand water zich KAN bevinden en onder je huid kruipt zonder dat je het merkt. Hier kan je erg ziek van worden.
Ik ben zelf ondertussen een keer of 6 op Bali geweest en zwemmen doe ik meestal of in de zee of in een zwembad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar jij op doelt is een parasiet die in stilstaand zoet water voorkomt. Het zijn larven die je lichaam binnendringen en waar je behoorlijk ziek van kunt worden. Gelukkig is Bilharzia (ook wel Schistosomiasis genoemd) goed en eenvoudig te behandelen als je er op tijd bij bent.
Gewoon lekker zwemmen in de zee, zwembad, en riviertjes dus en sla kleine meertjes en vennetjes over.