wij gaan sicilie op vakantie, nu hoorde ik dat je dan beter geen dure tas enzv. bij je kunt dragen. is dat zo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt beter nooit een dure tas bij je dragen...............
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, als je dat mee neemt, dan vraag je ook om problemen. Maar voor de rest is het er heel mooi en zeker de moeite waard.

Antwoorden (3)

Ja, dat is zo. Maar dat geldt voor elke vakantiebestemming in de hele wereld. Als je dat onthoudt dan maak je minder ellende mee.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist: +
Dure spullen thuis laten, per definitie.
Ja. Sterker nog, laat je gouden sieraden/kettinkjes en hangertjes etc. ook thuis en houd het op roze plastic kralen en een kermishorloge om maar wat re noemen. Ik heb meegemaakt hoe iemand van haar tas beroofd werd door twee mannen op een scooter: die tas droeg ze kruislings voor haar lijf. Op de grond gesmeten, tas afgerukt, zij flink gewond.
Houd je paspoort en geld en pasjes etc. onder je kleding. er zijn speciale tasjes die je onder je jeans of onder je oksel kunt dragen, heel wat veiliger dan een halstasje of een heuptasje. Een rugzak is uiteraard ook zo opengesneden en een portemonnee in een kontzak is oom in drie tellen weg. Houd net genoeg geld in je portemonnee ( of houd een handje klein geld in je broekzak/zak van je jasje, voor koffie etc)en stop de rest bij de voorraad.En denk aan je fijne mobieltje, IPad etc. Ervaren reizigers kopen vaak een wegwerpmobiel met prepaid.
Sicilië is behoorlijk onveilig, voor jong en oud. Nu is Amsterdam of Mexico city ook niet uit te vlakken en ik ben ook wel eens gerold in den Haag, maar ik heb diverse diefstallen en berovingen op Sicilië meegemaakt, op één reis binnen één groep reizigers. Maar: een heerlijk eiland, echt helemaal te gek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dikke zever, juist lijk de maffiaverhalen, het is overal opletten geblazen. Vrienden van ons hebben ze bestolen op de luchthaven van Zaventem....!!! Sicilie is prachtig, neem zoveel mogelijk het openbaar vervoer zo leggen jullie nog contacten met de bevolking. Eén nadeel er aan: hun uurschema wordt niet nageleefd en verschiet niet wanneer ze door het rood rijden, haha. Geniet er van!!!