Mag je als je 16 bent nog ingeschreven staan in het paspoort van je ouders?

Ik ben niet van plan om alleen de grens over te gaan naar landen die niet mogen met ID. Maar in de zomer ga ik met mijn gezin wel naar zo'n land. Dus ik vroeg me af of dat mocht... Of dat ik een eigen paspoort nodig heb. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Nee, alleen kinderen tot 15 jaar mogen bijgeschreven zijn in het reisdocument van hun ouders. na je vijftiende heb je dus een eigen paspoort nodig als je wilt reizen naar landen waar je niet met een ID-kaart terecht kan (die je verplicht moet hebben vanaf je veertiende).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet welk land je heen gaat maar veel landen in €uropa steunen ook de id- kaart, (check achterzijde) verder moet je vanaf je 18de zeker een eigen passport hebben"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kunt tot en met je 15e bijgeschreven staan, vanaf je 14e heb je verplicht een eigen ID nodig als legitimatiebewijs (of je nou reist of niet).