Heeft Griekenland iets met Italië te maken in de geschiedenis?

ik maak er namelijk een werkstuk over :P

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Antwoorden (4)

De Grieks-Italiaanse oorlog is een Italiaans offensief in de Tweede Wereldoorlog om Griekenland vanuit het onder protectoraat gestelde Albanië te veroveren en te annexeren. De oorlog betekende de eerste nederlaag voor de asmogendheden, maar leidde ook tot de Duitse interventie in Griekenland...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in 148 voor Christus veroveren de romeinen Griekenland.

De griekse cultuur is ouder dan de romeinse, maar ze overlappen ook elkaar. De romeinen hebben veel geleerd van de oude grieken.

Griekenland en Italie zijn buren met een verleden waarin scheepvaart en handel rond de middellandse zee bloeide.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Griekse cultuur was vroeger superieur ten opzichte van de Romeinse cultuur in Italie op gebieden als geneeskunst, filosofie en ideeen over politiek en democratie. De Romeinse cultuur was weer veel sterker op militair gebied, vandaar ook dat de Romeinen de Grieken hebben overheerst en heel veel ideeen van de Grieken hebben overgenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende griekse eilanden die lang door de romeinen zijn bezet. Vooral aan de architectuur is dit op diverse eilanden nog te zien bv de hoofdstad van kefalonia. maar er zij er nog veel meer. Een (toeristisch) boekje over de griekse eilanden kan daar duidelijkheid over geven.