Ik ga binnenkort voor minimaal 6 maanden naar Alaska met zo min mogelijk geld..

Waar moet je het meest aan denken wanneer je aan een reis gaat denken als deze..???

Als het even kan wil ik namelijk mezelf kunnen voeden met wat de natuur te bieden heeft.
Daarnaast moet ik weten wat voor gevaarlijke dieren er leven.. en welke spullen essentieel zijn om mee te nemen.
Hoe je rekening moet houden met seizoenen.
En moet je ervaring hebben als je bijvoorbeeld raften in wildwater, en bergbeklimmen?
Mocht ik bijvoobeeld in een tent willen slapen, hoe houd ik mij het beste warm, en hoe blijf je het beste veilig tegen bijvoorbeeld beren?

Jullie hoeven niet echt antwoord te geven op deze vragen, misschien kunnen jullie adviseren hoe en waar hier het beste advies op te vangen valt.
Wat voor boek kan ik kopen? Ik wil namelijk de tijd nemen om de natuur te kennen, maar ook de tijd nemen om een boek te schrijven of componeren!

Bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

Hier een boek over mensen die op eigen kracht door alaska zijn gegaan,
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je! wellicht een leuk begin..
zo wil ik ook wat weten over rechten en plichten in alaska.. en een boek specifiek over planten die je kan eten e.d.
rebecca
13 jaar geleden
Misschien is het voor jou handiger om even langs de bieb te gaan. er is zoveel informatie te vinden.
het is niet niks om 6 maanden daar alleen rond te zwerven he.
En neem ook een boek mee met info over dingen die je kan eten , en dingen die je moet weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lonely Planet heeft ook wel goede informatie over het al dan niet kunnen eten van dingen.
Koop anders een SAS survivalgids. Superhandig klein formaat boekje met duidelijke tekeningen van wat wel en niet te eten.

Andere antwoorden (4)

Zozo, dat is niet niks! Een avontuurlijk plan!

Als je nog zoveel vragen hebt, zou ik dat 'binnenkort' maar even weglaten want je moet je wel goed voorbereiden.

Ga niet zomaar naar Alaska maar maak eerst een aantal 'oefentrips' in de bergen waarop je je survivalskills kunt trainen. Begin rustig met een gids en ga dan ook eens alleen. Zorg dat je altijd een terugvalscenario hebt en dat er altijd iemand is die weet waar je ongeveer bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste: Haal je anti-insectenspul niet in Nederland, maar koop die ter plekke in Alaska.
De muggen in Alaska hebben me vrolijk uitgelachen toen ik met mijn Nederlandse Deet-versie aankwam. Het spul dat ik daar ter plekke gekocht heb, werkte stukken beter.

Wat betreft je warm houden: Koop een zijden liner voor in je slaapzak. Zijde zorgt voor extra warmte, terwijl het niet dik is en eigenlijk altijd in je bagage past.

Het raften in Wildwater: Ik zou wel altijd een gids meenemen, maar de meeste rivieren daar vallen wel mee. Ik heb geraft over de Nenana, maar dat was eigenlijk maar een kinderstroompje vergeleken met de Zambezi & de Nijl.

Gevaarlijke dieren: De meeste gevaarlijken die je tegen kunt komen zijn de Grizzly & de Zwarte beer.
Wat betreft beren: Hou altijd afstand.
Als je een klein schattig jonkie ziet staan, hou er dan rekening mee dat de 500 kilo zware moeder niet ver is. Zij zal direct aanvallen als ze vermoed dat haar jong in gevaar is.
Wil je kamperen: Hou je kamp schoon. Beren eten bijna alles. Voedselluchtjes trekken beren aan. Als je gegeten hebt: verbrand je afval, zorg dat de geuren weg zijn, was je handen en gezicht goed.
Pak overgebleven voedsel goed in in plastic en verstop ze een eind van je tent vandaan. Bewaar NOOIT voedsel in je tent.

Veel campings hebben speciale beercontainers om voedsel in op te slaan, maar dat geldt niet als je in je eentje in de wildernis gaat trekken.

Verder zijn er in Alaska vele eetbare bessen te vinden. Ik zou ter plekke een boek kopen met de lokale flora en fauna, om te kijken welke planten/bessen wel gegeten kunnen worden en welke niet.
Ik neem aan dat je niet wilt eindigen zoals Chris McCandless in de (waargebeurde) film Into the wild.

Oh en vooral: vergeet niet te genieten. Alaska is zo ontzettend mooi....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je "binnenkort" 6 maanden op reis gaat dan zou ik me eerst maar eens beter voorbereiden en zorgen dat je antwoorden hebt op alle vragen die je hier stelt.
In de eerste plaats moet je aan je eigen veiligheid denken en wat je hier voor nodig hebt qua communicatie.
Koop boeken en probeer in contact te komen met mensen die dezelfde reis hebben ondernomen zodat die je vanuit hun ervaring kunnen aangeven waar je om moet denken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg wel dat je genoeg geld bij je hebt omdat je anders amerika binnen komt .
Koop eerst een busje pepperspray om de wilde dieren op afstand te houden . als je echt aangevallen wordt .
En maak een bed van bladeren of takken maar niet op de grond maar iets boven de grond om warm te blijven .
En elke dag naar Ultimate Survival kijken op Discovery om 12.05 uur naar
bear Grills die verkent de hele wereld alleen met een mes een veldfles en een stukje vuursteen .