Watvoor treinticket heb ik nodig als ik een weekend naar België ga?

Morgen ga ik voor een weekend naar België, zondag weer terug. Op het scherm van de NS-ticketmachines kan ik dan een retour maar ook een weekendretour aantikken. Een retour is een maand geldig, maar betekent dit dat je dan op dezelfde dag heen en terug moet? Een weekendretour is geldig van vrijdag t/m zondag.
Wat ik niet snap: voor een retour naar Antwerpen betaal je 7,20 (jongerenticket vanaf Roosendaal - ik heb een OV-jaarkaart dus reis gratis tot de grens), maar voor een weekendretour 6,80 (waarbij jongerenticket geen optie is op het scherm). Hoezo deze 40 cent verschil? En watvoor ticket kan ik nu het beste kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Nou, dan zou ik het weekendretour nemen! En waarschijnlijk is reizen in het weekend goedkoper - geen spits enzo. En volgens mij is een retourtje maar een dag geldig ja.