Is het mogelijk om een stopover te maken in Cairo?

Hallo allemaal,

ik zoek me suf, maar kan nergens info vinden betreft de stopover in Cairo.
Vrienden van ons vliegen as. woensdag vanaf Bkk via Cairo naar huis met Egypt Air.
Weet iemand hier waar ik betrouwbare info kan vinden of dit uberhaupt mogelijk is?
De site van Egyptair is al dagen uit de lucht.
Zelf vliegen we pas over ruim 2 weken dezelfde route.

Alvast bedankt voor de reacties, Klaas.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (6)

Gisterenavond op de tv werd aangegeven dat dat niet meer kon
13 jaar geleden
Op de BBC werden terugkerende Britten geinterviewd, en er is een complete chaos op Cairo Airport. Ook nu op NED1 met toeristen uit Egypte (Hurghada en Sharm-al-Sheik), die na een paar dagen van het strand geplukt zijn om naar huis te moeten....
Ik denk, dat er omgeboekt gaat worden vanuit BKK voor je vrienden.

Hoe alles over 14 dagen zal zijn is natuurlijk koffiedik-kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al is de site uit de lucht, het gewone nieuws geeft steeds recente informatie.
Je moet daar nu helemaal niet meer zijn. En plannen maken voor de nabije toekomst zullen allemaal onzeker zijn. Zolang de onrust daar blijf moet je verre van Egypte blijven, voor je eigen veiligheid. Het is niet voor niks dat de reisorganisaties de mensen gaan terughalen, zelfs die uit de - nu nog- rustige toeristen- en duikgebieden.

Voordat deze onrust voorbij is, en dan de chaos daarna om alle weer op de rails te krijgen, ben je zo een paar weken verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde vanochtend op de radio een Nederlandse toerist die ook een "stopover" had gemaakt op de luchthaven Cairo en die nu al 24 uur vastzat. Er was veel onduidelijkheid en onzekerheid over vluchten. Dan zou er wel een vlucht gaan en even later toch weer niet...etc.

Conclusie: blijf voorlopig maar even weg van Cairo totdat de toestand daar weer genormaliseerd is. En hoe lang dat kan duren weet niemand. Houd het nieuws via radio en TV in de gaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit in dezelfde situatie. Heb tickets van Egyptair voor terugvlucht op de 16e. Wordt waarschijnlijk op het vliegveld van BKK geregeld. Voor de volledigheid; ik was er al voor de ongeregeldheden uitbraken. Dus je hebt niet altijd alles in de hand!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Las vanmorgen een reisverhaal over de chaos op het vliegveld van Cairo. Ik zou zeggen lees het en je weet waar je aan toe bent.