In Zuid-Afrika ligt ook Oos Londen of East London. Is deze stad interessant?

In deze stad zijn geen WK voetbalwedstrijden gespeeld. Deze stad wordt nooit genoemd in het nieuws, voo zover ik weet. Een oud buurman van mij, die een zoon in Zuid-Afrika had, noemde die plaats wel eens.

13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Gezien het feit dat er minimaal 14 accommodaties zijn waarje kunt overnachten, zal er wel iets te vinden zijn.

http://www.zoover.nl/zuid-afrika/oostelijke-kaap/east-london

Maar als ik kijk bij de aansprekende bezienswaardigheden, kom ik weinig verder dan een golfbaan.

Toch nog even verder gezocht:
"East London is zoals velen denken niet het oosten van Londen maar een stad in Zuid-AFrika en heeft één van de meest ongewone winkelplaatsen ter wereld, Lock Street Gaol - een voormalige Victoriaanse gevangenis waarin tegenwoordig een verscheidenheid aan winkels, een vlooienmarkt, kunst- en handenarbeidstalletjes en een restaurant te vinden zijn. De originele galgen vormen een lugubere herinnering aan het verleden.

In East London zijn de Nahoon duinen ideaal om te 'duneboarden', waarbij men op een houten board van de zandduinen glijdt. Echte durfals deinzen natuurlijk niet terug voor de grootste roofvissen ter wereld."

http://www.wereldpagina.nl/index.php/East_London

(die laatste zin slaat volgens mij weer niet op de zandduinen, ik vermoed dat je dus ook kunt haaiduiken vanuit die plaats).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ken Oos Londen zelf niet. Wel kan ik uit ervaring zeggen dat er maar weinig grotere steden in (Zuid-)Afrika zijn die interessant of het bezoeken waard zijn.

Kaapstad is de absolute uitzondering trouwens.