wat zijn goede plekken in peru om dolfijnen te kunnen zien? en in ecuador?

en dan bedoel ik gewoon vanaf het strand, dat je ze ziet zwemmen in de zee, of misschien dat je er met een boot of zwemmend naar toe kan, maar niet dat je met een boot vol toeristen heel ver de zee op moet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Ik ben bang dat je een iets te rooskleurig beeld hebt van dolfijnen kijken.
Dolfijnen zijn nu eenmaal wilde dieren die zich niet laten vertellen waar en wanneer ze moeten laten bekijken. Soms vinden ze het leuk om met mensen te spelen of te zwemmen, maar dit zijn echt uitzonderingen.

Zelf heb ik een aantal keer wilde dolfijnen kunnen bekijken (Bali, Thailand en Mexico). Hier gingen we met kleine motorbootjes rond zonsopgang op bepaalde plekken in zee dobberen in afwachting van de dolfijnen. Dit is 2 keer goed gelukt en 1 x niet. Je mag ze absoluut niet voeren en ze zwommen gewoon voorbij terwijl zij dus achter een school vissen aan zwommen.
Heel gaaf om te zien, maar ze kwamen ons niet begroeten o.i.d.

Ik neem aan dat dit in Peru of Ecuador niet veel anders is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Vaak weet de locale bevolking het beste waar en wanneer je dolfijnen kunt spotten. Via de locals een bootje charteren is vaak ook leuker en goedkoper dan via een reisorganisatie/massatoerisme.
Dit is in deze landen vaak eenvoudig te regelen en anders regelen ze het wel weer via een broer, kennis etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de rivier bij Pucallpa (peru) leeft een dolfijn die volgens mij de rode dolfijn wordt genoemd, daar zou je naar toe kunnen gaan maar als je het alleen maar doet om dolfijnen te zien zou ik er nog eens over nadenken, je zou er naartoe kunnen vliegen, dat is prima te doen alleen misschien een beetje prijzig, als je met de bus gaat ben je vanuit Lima 17 uur onderweg op enorm slechte wegen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan daar trouwens niet zwemmen want er zwemmen daar ook piranha's... Als je daar naartoe gaat, kan je misschien vragen of je op piranha's mag vissen, dan heb je ook nog een echt stoer verhaal om thuis te vertellen.