Iemand bekend met camping Huppa in Hijum Friesland en de omgeving?

We gaan over ruim anderhalve week op vakantie naar camping Huppa in Hijum in Friesland. Is er iemand die daar misschien al eens geweest is of iets weet van de omgeving of tips over dingen die je echt moet gaan zien?
Is de waddenzee beetje bereikbaar daar? Of totaal geen strand/kade of iets dergelijks waar je bij het water kan komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Het is tevens een ruitersportcentrum dus als je van paardrijen houdt zit je goed. In Friesland is altijd zat te doen.
Huur eens een bootje en je hebt een heerlijke dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De camping zelf ben ik helaas niet heel bekend mee, maar in de buurt is nog wel wat te doen :)

Als je dochter gek is van paarden dan zal ze zich daar wel thuis voelen. Het is een vrij kleine camping in een heel klein dorp. je ligging is op zich wel lekker hoor, je kan zo even een stukje verder naar Holwerd om de boot naar Ameland te nemen! Daar zijn nog meer paarden te vinden.

Als jullie niet met de boot willen, Leeuwarden is ook vlakbij, zwembad (subtropisch) en tja ... winkels :)

In Stiens (dat is vlakbij) zit een goede kinderboerderij, dat vindt ze dan misschien ook wel leuk (ik weet natuurlijk de leeftijd niet).

Je zou ook nog even naar Grou kunnen (wel wat verder weg), met mooi weer op het terras van 't Theehuisje, genieten van het uitzicht over het water.

Zoveel te doen in Friesland ... maar dan ben ik nog zo lang aan het tikken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nog meer wilt weten geef je maar een gil :)
Zie ook eens op www.ferwerderadiel.nl. Die gemeente ligt net ten noorden van Hijum en is wat landelijker dan Leeuwarderadeel. Hegebeintum, de hoogste terp van Friesland, is i.i.g. de moeite waard. Daar staat ook een VVVtje. En F'diel heeft een groot buitendijks veld waar je op sommige plaatsen wandelen kan - tot aan de kust van de Waddenzee. Echt strand (of zo) is er nergens langs het wad. Het buitendijks gaat langzaam over in slik.
www.leeuwarderadeel.nl zal ook de nodige info geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan daar wel mooi wadlopen, op het wad.