Als het regenseizoen is in Suriname, is het dan nog een beetje lekker weer om op vakantie te gaan?

Ik vraag me af hoe een typische dag in het regenseizoen eruit zien. Op internet kan ik wel vinden dat er toch nog wel wat zonuren zijn, maar dat stelt me niet helemaal gerust. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het regenseizoen in Suriname.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Toen ik er een paar jaar geleden verbleef tijdens het regenseizoen was er inderdaad wel iedere dag zon. Tegelijkertijd hadden we ook heel veel dagen met fikse buien. Deze zijn telkens maar kort, maar wel best hevig.. De temperatuur is dan evengoed (hoewel het wel de koelste tijden zijn voor Suriname) rond de 26 graden. :)

Als geograaf zeg ik; In tropische gebieden regent het vaak kort en heel hard. Bovendien is er in Suriname nauwelijks een seizoenswisseling. Het is dus bijna altijd even warm en altijd even regenachtig. Ik weet niet of Suriname een speciaal regenseizoen heeft. Er is geen moessonklimaat, dus het lijkt me dat de neerslag redelijk eerlijk is verdeelt over het hele jaar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100