Ik wil een au pair laten overkomen, welke verzekering moet ik nu voor haar nemen? En waar moet ik verder allemaal aan denken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het is verstandig om je Au Pair te verzekeren. Je Au Pair kan ziek worden of een ongeval krijgen en het kan daarom noodzakelijk zijn dat hij of zij gerepatrieerd word naar het land van herkomst. Er zijn verschillende maatschappijen die hiervoor een verzekering hebben. Meestal kunnen alleen mensen tussen de 15 en 30 jaar zo'n verzekering afsluiten. Voor verdere informatie zie een artikel op Reisverzekeringblog.nl: http://www.reisverzekeringblog.nl/au-pair-in-huis-zorg-voor-de-juiste-reisverzekering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat is nu eigenlijk een au pair en wat mag een au pair in Nederland wel of niet. Wat moet ik allemaal regelen met betrekking tot visa, en wie kan mij daarbij helpen. Welke rechten heeft een au pair en welke rechten heeft een gastgezin.
Deze site gaat proberen op deze vragen een antwoord te geven, tevens kan er via het discussie forum vragen worden gesteld aan andere au pairs en of gastgezinnen.

http://www.au-pairs.nl/aupairs-gastgezin.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp hieruit dat dit particulier gebeurt en niet via een bureau. Er zijn een aantal bemiddelingsbureaus die uiteraard allemaal een kostenplaatje hebben. Persoonlijk lijkt het mij veiliger om het via zo'n bureau te regelen dan particulier.

Maar de minimale zaken waar je aan moet denken is een zorgverzekering, kosten visum, zakgeld, kosten taal cursus, reiskosten en dan nog een heleboel meer die ik nu even niet weet.

Zorg natuurlijk wel voor een waterdicht contract, zodat jullie niet verantwoordelijk gehouden worden wanneer de au pair besluit om in Nederland te blijven nadat hun visum is verlopen.

Google even op bemiddelingsbureaus au pair en er verschijnt een lijst met bureaus met allemaal informatie die nuttig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik, zou beginnen met een LEVENS-verzekering, lijfrente verzekering, en afkoopsompolis..joep, doei & de Mzzlll