Zuidelijk Cyprus in maart, kan je aan het strand liggen?

Wie is wel eens in maart op Cyprus geweest en kan mij vertellen hoe het weer zo ongeveer is. Weersites geven verschillende temperaturen aan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Maart is de laatste echt wispelturige maand voordat het aangenaam begint te worden. Ben inmiddels 15x op Cyprus geweest en uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat mei de eerste maand is dat je aan het strand wilt gaan liggen. Zelfs dan kan er nog een relatief koele wind staan die over het zeewater komt. In de regel is het vanaf half mei zomers weer, wat aanhoudt tot minimaal half oktober.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, daar kan je het hele jaar door aan het strand liggen. Maar ook in Nederland kan je het hele jaar door, aan het strand liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In maart kan het er af en toe nog eens flink regenen, maar de lente is er dan al wel in aantocht, en soms ook met temperaturen boven de 20 graden. Dus af en toe heb je wel kans op een lekkere strand-dag.
Ik ben er zelf (nog) niet geweest, maar afgelopen maart is een vriendin van me er wel geweest, en ze hadden pech. In de tien dagen die ze er waren heeft het wel af en toe geregend.
Als je de kans hebt om een maandje later te gaan heb je iets meer zekerheid op echt lente-weer, en dat schijnt er prachtig te zijn!
Ik wil er ook graag een naartoe in het voorseizoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op Cyprus is het in maart overdag gemiddeld 18 graden en 's nachts 10.