Wat zijn de regels voor vloeistoffen in bagage met vliegen?

bij de handbagage heb je allerlei regels, maar gelden die ook voor je gewone bagage?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.8K

Het beste antwoord

Alles staat op je ticketslips of in de voorwaarden bij
E tickets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In je gewone bagage, die in het bagageruim komt, mag je vloeistoffen meenemen. Uiteraard niet al te link spul, of tal van flessen met hoog alcohol percentage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit schrijft de KLM hierover:

In uw hand- of ruimbagage mag u geen explosieve of (licht) ontvlambare stoffen meenemen, die gevaarlijk kunnen zijn voor de gezondheid of eigendommen van passagiers en bemanning of voor de veiligheid van het vliegtuig, zoals:

•alcoholische dranken met een alcoholpercentage van meer dan 70% (140% proof)
•andere dan veiligheidslucifers
•gas en gasflessen, zoals butaan, propaan, acetyleen, zuurstof in grote hoeveelheden
•granaten
•mijnen en ander explosief militair materiaal
•munitie
•ontstekingsmechanismen en lonten
•ontvlambare vloeibare brandstof, zoals benzine, dieselolie, aanstekerbrandstof, alcohol, ethanol
•replica- of imitatiespringstoffen of -explosieven
•slaghoedjes
•springstoffen en explosieven
•terpentine en verfverdunner
•verfspuitbussen
•vuurwerk of seinvuur in alle vormen (inclusief voetzoekers en klappertjes)
•rookgranaten of -patronen
Terug naar bovenChemische en toxische stoffen
Het is verboden om chemische of toxische stoffen mee te nemen, die gevaarlijk zijn voor de gezondheid en eigendommen van passagiers en bemanning of voor de veiligheid van het vliegtuig. Hieronder vallen:

•besmettelijk of biologisch gevaarlijk materiaal, zoals geïnfecteerd bloed, bacteriën en virussen
•bijtende middelen of bleekmiddelen, zoals kwik en chloor
•brandblussers
•gifstoffen
•materiaal dat spontaan kan ontvlammen of ontbranden
•radioactief materiaal, zoals medicinale of commerciële isotopen
•uitschakelingsmiddelen in spuitbus, zoals mace, pepperspray en traangas
•zuren en alkalies, zoals 'natte' batterijen die kunnen lekken