Hoe is het leven in Sydney?

Ik zou graag wat inside info willen hebben over het leven/wonen/werken in Sydney. Wat voor obstakels mensen hebben meegemaakt of juist wat er heel leuk is in Sydney. Wat voor mentaliteit hebben de mensen daar? Ik wilde misschien daar wel een jaar gaan wonen/werken maar ik ben er nog nooit geweest...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik denk dat je zeker iets aan dit e-book hebt:

http://www.dutchlink.com.au/images/welkominsydney.pdf

‘Welkom In Sydney’ is een boek voor Nederlanders die voor korte of lange tijd in Sydney (gaan) wonen. Het is dan ook geschreven door Nederlanders die zelf tegen vele zaken zijn ‘aangelopen’ en tips voor hebben verzameld. Het boek is onderverdeeld in vijf hoofdstukken: Algemeen, Geld, Gezondheid, het Onderwijs en het Leven in Sydney. Het gaat over spinnen, psychologie van het verhuizen, slangen, banken en verzekeringen, huizen huren, medicare, bevallen, prive vs publiek onderwijs, de Nederlandse school, Living Away from Home Allowance, Nederlandse activiteiten en Nederlandse winkels, uitgaan, maar ook taalproblemen worden omschreven. Kortom alles wat je zo graag zou willen weten als je ergens gaat wonen maar wat nooit in de gewone boeken te vinden is.

Succes en veel plezier met je plannen! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben er ook nog nooit geweest. Het schijnt een bruisende stad te zijn, veel te doen.
Ik denk dat je in deze link wel veel van je gading zult vinden.