Welke is de mooiste natuurfoto die je zelf gemaakt hebt?

(Ik doel niet op foto's van een mens/baby of je hond/kat of een olifantvullende foto ofzo... Een foto met bijv. roze flamingo's met een mooie bergachtergrond kan dan weer wel - ik roep maar iets geks. Een bolbliksem bijv. zou ook mogen maar die heb je vast niet zo snel kunnen fotograveren ;).)

En, natuurlijk, kan je 'm dan laten zien. Een verkleinde versie is ook goed.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
AWM
14 jaar geleden
Hee, de zweefwespen zijn alweer weggevlogen??!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toffe vraag. Ook leuk omdat je hier afbeeldingen kunt uploaden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: misschien waren er geslachtsdelen zichtbaar en vond een mod dat ongepast? @somdv:
;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, niet weggehaald door mods. Ik vermoed dat Ollebolleke zich betrapt voelde en snel "zijn" foto heeft weggehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thx voor alle mooie foto's.

Antwoorden (28)

Ik heb hem niet digitaal - een foto, jaren geleden gemaakt tijdens een bergwandeling. Op de voorgrond een wei, daarachter het dal, met aan de andere kant van het dal de bergen.

In de wei een koe. De koe ligt, herkauwt waarschijnlijk. De koe kijkt daarbij van de fotograaf af, het dal in - net als de fotograaf en de kijker zelf.

Deze foto straalt een ongelooflijke rust uit - rust in de goede zin, rust in de zin van ontspanning, van dat waar vakantie voor bedoeld is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ff scannen? :)
deze in griekenland vorige vakantie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bergen, lucht, wolken. Mooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi +1
De piramides in Egypte (Caïro). Behoren die ook tot de natuur?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel natuursteen :)
Ik heb er een aantal. Wel allemaal in Nederland.
Een mooie wolkenlucht , een foto van een heel landschap onder de rijp in de winter, een libelle op een grassprietje.
Maar het meest trots ben ik op de onderstaande (de zonsondergang) die bij ons in Zeeuws-Vlaanderen een tijdje langs de weg heeft gestaan.
Mijn kinderen zitten op het bankje ervoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wow deze is inderdaad heel bijzonder...
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je. Jammer genoeg was ik te laat om het doek te kopen. Mensen die er vlakbij woonden hebben hem gekocht. Had ik wel heel bijzonder gevonden om zo'n groot doek van mijn eigen foto in huis te hebben. Maar ook wel heel bijzonder dat iemand 'mijn' foto heeft gekocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijzonder goed +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
staat die zonsondergang nou op het doek of schijnt ie erdoorheen? wat een gave foto..
als de pyramides erbij horen heb ik ook een favo; de ruine van machu picchu in de ochtend, met wolkensluier, zonder mensen erin (ik had 's morgens al heel vroeg de bewaker omgekocht) en was de enige aanwezige en kon vanaf de zonnepoort het perfecte shot nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laat 'ns zien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was nog met ouderwets rolletje, maar wel leuk idee om hem eens in te scannen en als wallpaper te gebruiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zeg: doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vol verwachting klopt ons hart...
gemaakt op een zonnige wintermiddagwandeling...

Toegevoegd op 03-06-2009 22:22:03
ik maak graag foto's van details... bijna nooit een overzicht of het totaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apart! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Gemaakt in Winters Lapland (Jukkasjärvi). Die kleuren in de lucht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sprookjesachtig. Heel mooi!
Niet zo mooi als de zweefwespen, maar deze is dan ook niet van het internet gehaald, maar echt zelf gemaakt.
In eigen tuin.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Een foto gemaakt in het natuurpark Söderåsen in Zweden.

Toegevoegd op 03-06-2009 22:21:39
Ter toevoeging. Deze foto vind ik zo mooi omdat bossen en bergen afgewisseld worden met water. De bergen worden heel mooit gespiegeld in het water.

Toegevoegd op 03-06-2009 22:56:53
Mooit = Mooi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foto van de witte waterlelie is op zich zelf al mooi, maar pas later zag ik de bladluis op de bloem zitten en zelfs de pootjes kun je tellen.

Toegevoegd op 03-06-2009 22:31:41
Avondschemer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
prachtig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4 pootjes maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
xinix, aan zijn rechter kant zijn3 pootjes zichtbaar, dat dingetje bij zijn kop is zijn snuit/bek waarmee hij plantensap drinkt. Goed te zien bij twee maal vergroten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, zeer scherp.
Slak, uit eigen tuin :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze slak is de segrijnslak de meest schadelijke in de tuin, maar wel eetbaar!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker
Op onze familiedag gingen we eind maart met een paardentram over de Posbank (Veluwe). Het had de hele dag geregend, maar net tijdens de rit was het droog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergezichtje met pas aangeschaft camera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dat Lutjebroek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke foto. Jammer dat de horizon iets scheef staat.
Ha, die Mmm;

Deze van een scheermesje op het strand:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vorige week zat er een (volgens mij) niet alledaagse vlinder in de tuin.

Toegevoegd op 05-06-2009 01:03:43
Wellicht dat deze regenboog, gefotografeerd in Fuerteventura een beter antwoord op je vraag is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is een kleine vos... als je hem niet alle dagen in je tuin ziet, is hij inderdaad niet alledaags....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de info. Maar die grijze onderkant hoort toch niet bij een kleine vos?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja wel dat is de achterkant van zijn ondervleugels... als hij met zijn vleugels gespreid zit, ziet het er meer uit als de oranje-bruine bovenkant...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk om te weten, bedankt Deva.
Ik vond deze meeuw erg leuk, op het strand in Zeeland.

Toegevoegd op 04-06-2009 00:05:05
En een wat mer exotische vogel. Wie het weet mag het zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pelikaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Struisvogel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pelikaan is goed!
deze bloemen, ze zijn net een vuurwerk wat uit elkaar spat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wow!!! daar word ik vrolijk van...
zwanen dichtbij elkaar als purperen wolken
het is een tweede poging om de foto erop te krijgen
anders sorry
de leukste vraag tot nu toe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze foto is genomen op een klein kunstmatig eilandje in Thun, in Zwitserland....ik werkte daar en elke ochtend zat ik daar met de zwanen...

Toegevoegd op 04-06-2009 08:57:41
...een roze flamingo is het niet, maar ik geloof dat de bergachtergrond er best mag wezen....(ik vond roze niet passen in dit beeld, dus heb ik maar een zwaan genomen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vin vooral die vogels mooi die je ziet vliegen. Gemaakt in Frankrijk. Die van die bloemen had ik gemaakt in Monaco, niet zo;n mooie foto, maar ik word er wel vrolijk van :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een leuke vraag!
Mooooi die foto's van jullie :D
Mijn foto's zijn allebei in Frankrijk. De bovenste met mijn 2 kindertjes. De onderste is van 2 aan elkaar geplakte analoge foto's vanaf de top van de Puy Marie (leve Photoshop)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enkele van mijn favorieten:
- een sunset in Kroatië
- bloem in Vietnam

Toegevoegd op 04-06-2009 09:53:52
En nog twee foto's die ik persoonlijk mooi vind:

Olifantenopvanghuis in Thailand.:
http://farm4.static.flickr.com/3113/2615599712_3418f47e9a_b.jpg

Regenwoud in Costa Rica. Ik wist niet dat er zoveel kleuren groen bestonden!
http://farm4.static.flickr.com/3223/2615599452_da396dac9c_b.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Errug mooie foto's. Ik ben jaloers!
+1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm.. de onderste foto lijkt mij bewerkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Deva: nope, de zon wordt gewoon erg mooi gevangen in de bloem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wauw... dan wou ik dat ik daar ook was geweest... ik ben gek op lotussen...
Dit is van vorig jaar, waterval in Brownsberg Suriname :) Midden in de jungle, was erg indrukwekkend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mooiste natuurfoto is van de Mount Everest vanuit Katmandu met vliegtuigje van Budha Air. November 2001
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit was in Oostenrijk tijdens onze huwelijksreis in Gargellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze fotto afgelopen winter in de kassen waar aardbeien worden geteelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nest jonge eendjes met moedereend... Bij ons achter in de sloot... Zo lief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kroatie, camping Park Umag