Wanneer moet je je zorgen gaan maken, als je geen contact hebt met je "op vakantie zijnde" familie?

Mijn zus is op de bonnefooi met haar gezin op vakantie naar Bali. Ze heeft geen hotel vooraf geboekt, omdat haar reis van afgelopen zaterdag nog niet gegarandeerd was. Voor vertrek heeft ze me nog gebeld, dat ze mee gingen en gezegd dat ze me een SMS'je zou sturen als ze definitief in het hotel waren. Vanaf afgelopen zaterdagavond heb ik nog niets gehoord en maak me een beetje zorgen. Dit is niets voor haar. Wanneer en hoe zou ik erachter kunnen komen, of ze veilig op hun bestemming zijn? Ik heb haar mobiel al gebeld en die gaat over, maar wordt niet opgenomen.

Toegevoegd na 59 minuten:
Stop maar.... ze heeft net een SMS'je gestuurd dat ze via een omweg gereisd heeft en is nu veilig op haar bestemming. Bedankt voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Op Bali zit je best veilig leert de ervaring. De plaatselijke economie draait grotendeels op toerisme dus ze doen hun uiterste best om er voor te zorgen dat er niets gebeurt met toeristen.
Wellicht is ze haar mobiel verloren, heeft ze geen ontvangst of wat dan ook. Stuur haar anders een SMS of iemand anders in het gezin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou me nog geen zorgen maken. Wellicht vindt je zus het fijn om een poosje niet bereikbaar te zijn en lekker haar eigen gang te gaan. Misschien is ze vergeten een sms te sturen omdat ze het druk heeft met de kinderen of omdat ze het onwijs naar haar zin heeft en Nederland even lekker uit haar hoofd heeft gezet. Even niet die bezorgde broer/zus die om de dag aan de telefoon hangt;)
Als er echt iets aan de hand is, hoor je het gauw genoeg via de ambassade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ter gerustelling: Azië is waarschijnlijk de veiligste regio, om je vakantie door te brengen. Bali is modern en als toerist kun je hier goed je weg vinden.

Wat misschien de reden is dat je zus nog geen contact opgenomen heeft, is dat bellen en gebeld worden vanuit Indonesië duur is. geldt ook voor sms. Misschien wacht ze met een berichtje naar het thuisfront sturen totdat ze een internetcafe heeft gevonden. Niet overal op Bali zijn die internetcafes even dicht bezaaid.

Maak je geen zorgen. Als er echt wat aan de hand was geweest, hadden de autoriteiten wel contact met je gezocht.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Zekerheid heb je natuurlijk niet.

Wat ik zelf heb gemerkt toen in ik Indonesië was, is dat het soms moeilijk is om vanaf daar SMS-jes te versturen. Dan lijkt het net of het lukt, maar je SMS-je komt niet aan.

Dat ligt aan het Indonesische telefoonnet, en aan de lokale provider die je daar toevallig treft.

Ik heb van mensen daar gehoord dat dat normaal is, ook voor de lokale bevolking. Ze kunnen dan geen SMS naar Europa sturen. Pas wanneer de betreffende Europeaan hen heeft gebeld (vanaf mobiel), of een SMS heeft gestuurd, kunnen ze wél SMS-jes versturen.

Kennelijk moet er eerst contact Europa  -->  Indonesië zijn geweest, voordat de richting Indonesië  -->  Europa functioneert.

Niemand weet waarom. Het gebeurt ook niet bij iedereen, en het gebeurt niet altijd. Dit is wel een ervaringskwestie, van sommige Europeanen en van Indonesiërs.

Hopelijk stelt dit je een beetje gerust.

En misschien - is ze heel simpel haar mobiele telefoon verloren!
Cryofiel