Hoe kun je zo ver mogelijk van Nederland vandaan reizen, met zijn tweeen zonder geld? En zo lang mogelijk rond kunnen reizen

Ik en een vriendin willen weg uit Nederland, de wijde wereld in trekken! Maar helaas zijn we arme studenten, die een wereldreis nooit kunnen betalen, dus het moet zo goedkoop mogelijk!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (9)

Er ligt mij iets in het geheugen over caught surving. ( bankstel surfen ) er zou een website zijn waar mensen hun bank als slaapplaats gratis aanbieden. Maar het fijne weet ik er niet van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
couchsurfing is dat
http://www.couchsurfing.org/ goeie tip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige nadeel (als je het een nadeel wilt noemen) is dat je je eigen bank ook beschikbaar moet stellen voor andere reizigers ;-)
een combie van reizen en werken is een optie voor jullie. eerst werken dan van dat geld ergens naartoe reizen daar weer een baantje en geld verdienen en dan weer verder reizen......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg ervoor dat je eerst een beetje geld hebt om op gang te komen.
Je moet ergens beginnen.

Ik heb zelg bijna een jaar door Amerika gereisd door elke keer een beetje geld te verdienen. In Amerika gaat dit vaak erg makkelijk, je kunt meestal wel wat klusjes doen bij mensen (op een boerderij bijvoorbeeld) en dan slapen in de schuur, of zelfs in een logeerkamer.
Dit is wel al 15 jaar geleden, wellicht dat het nu wat minder makkelijk is.

Ook vanuit Nederland kun je leuke baantjes in het buitenland regelen voor een tijdje (zomermaanden)

http://www.travelactive.nl/work-travel/nieuws/148/zoek-je-bijzonder-werk-in-het-buitenland-deze-zomer

dan heb je in elk geval iets meer zekerheid.
Zorg er in elk geval voor dat je een open ticket hebt voor de terugreis. Als je dan geen geld meer hebt, kun je in elk geval nog weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken je het programma Peking Express? Al liftend kom je een heel eind. Op bestemmingen de huizen langs in hoop op gastvrijheid. Plan tussendoor tijd om ergens een paar dagen te werken, dan heb je weer zakgeld om verder te gaan. Bijv. druiven plukken in Frankrijk etc.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt dan een combinatie van liften en couchsurfing (bij mensen thuis slapen).

Voor couch surf bedden, zie deze website:

http://www.couchsurfing.org/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Low budget reizen met een Lonely Planet pocket op zak voor de echte rugzaktoerist! Belangrijk is dat je wel wat spaargeld hebt. Verder kan je reizen door te liften en onderweg ook wat baantjes aan te nemen om aan geld te komen. Mini-tentje bij je. Overnachten in het 'wild'. (kan ook gevaarlijk zijn, maar dat kan liften ook zijn!).
Slapen in herbergen. Misschien zijn er ook sites waar je je kunt aanmelden als je met iemand mee wilt reizen (gratis!). Zo'n site is er voor NL wel (weet webadres niet meer) maar weet niet of er wereldwijd zoiets bestaat ...
13 jaar geleden
Jullie zouden met een lastminute ticket kunnen vertrekken naar een willekeurige bestemming. (zorg wel dat je koffer kleding betreft voor warme en koude landen) Eenmaal aangekomen is couchsurfen inderdaad een idee, of slapen in een youth hostel.
Vaak is het een kwestie van de knop omzetten, en gewoon gaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ikzelf heb als student vrijwilligersprojecten gedaan, en daarna nog wat rond gereisd. leuk, leerzaam, nuttig, en je leert de locale bevolking kennen. heb dat 4 x zo gedaan.

wat je ook kunt doen: richting Azie! heel goedkoop om lang rond te reizen. India, Birma....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt zonder geld gaat het natuurlijk niks worden, je kunt het als rijke westerling niet maken om als een bedelende sloeber door b.v. Azie te reizen. Die mensen hebben al genoeg ellende van zichzelf. Dus begin er mee om toch een startkapitaaltje te hebben.

Voor gratis of zeer low-budget meerijden kun je eens kijken op de lifters startpagina.

Verder is het b.v. in Australie goed mogelijk om low-budget rond te reizen en tijdens het reizen her en der je geld te verdienen voor je weer verder gaat.

Zorg er altijd voor dat je verzekerd bent (sprak moeders) en dat je geld genoeg hebt om thuis te komen.