Wat is de mooiste wandelroute in zuid limburg

Ik ga in januari naar zuid limburg op vakantie.
Maar ik kan ergens een geschikte wandel route vinden.
Waar moet deze aanvoldoen:

- liefst pittig
- leuk als er wat tunnels/grotten in zitten
- liefst rond het 3 landenpunt
- verre uitkijk gezichten
- niet te kort, max. 6 uur wandelen.
- zo min mogelijk door de stad
- kortom veel natuur en wisselende omgevingen.

zo veel succes ik hoor wel wat jullie voor ideeen en ervaringen hebben voor mij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Inderdaad is de Krijtlandroute een hele mooie route. Eventueel kan in een enthousiaste bui overgestapt worden naar het Pieterpad of de GR5.
Mijn ervaring van enkele jaren geleden is echter de mogelijkheden tot (betaalbaar) overnachten beperkt is, als je echt de route 'uit wil lopen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

op onderstaande link kun je zelf een leuke kiezen
nabij valkenburg zijn ook diverse leuke wandelroutes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en niets naar je zin gevonden??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prachtige wandelroutes op die site werk +
(ook al is het niets voor de vraagsteller)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, keuze genoeg hier: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben meerder wandelingen gelopen van deze site en waren hier zeer enthousiast over +
De omgeving van Alden Biesen is mooi.....ook de Haspengouwse 'Katarakt route in zuid Limburg.
Maar je wil mergelgrotten? en oude forten? Dan raad ik U Eben-Emael aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VVV Zuid-Limburg heeft 4 zeer gedetailleerde wandelkaarten van Zuid-Limburg ontwikkeld, met bezienswaardigheden, hoogtelijnen, startpunten van de gekleurde paaltjesroutes en veel informatie over de natuur en monumenten in Zuid-Limburg. De kaarten zijn voor slechts € 5,50 per stuk te koop bij alle vestigingen van VVV Zuid-Limburg en te bestellen via 0900-5559798 (€ 1 p.g.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben twee jaar geleden een gedeelte van het krijtlandpad gelopen. Dit in de omgeving van Valkenburg. Prachtige route. Nu willen jullie verder lopen, dus zal je nog meer moois zien.
De route is 90 km lang,dus je hebt volop mogelijkheden om een mooie route uit te zoeken. In Januari is de natuur niet op z'n mooist maar het is te hopen dat de zon dan schijnt.

Alvast veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een website met heel mooie wandelroutes in Zuidlimburg is te vinden op: http://www.wandelgidszuidlimburg.com/wandelroutes/195.html . Kijk bijv. naar wandeling 155 door het Wormdal. Wij hebben zelf een vakantiehuis in Zuidlimburg in Kerkrade, waar diverse wandelroutes starten. Wie op zoek is naar een sfeervol vakantiehuis in Zuidlimburg dat een perfecte uitvalsbasis is voor wandelingen op de Brunssummerheide, het Geuldal, Strijthagen etc., kijk dan naar www.vakantiehuiszuidlimburg.com. Diverse wandel- en fietsroutes liggen in ons huis klaar.