Heeft iemand ervaring met het huren van een vakantiehuisje van een particulier?

Met het gezin willen we in de meivakantie van 2011 naar Zuid Frankrijk. Nu kwam ik een waanzinnig mooi huis tegen waar ik een appartement kan huren.
Echter zijn ze niet aangesloten bij garantiefondsen. Het gaat om: http://www.huurvillaappartement.nl/appartementen.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Wij huren meestal op deze manier een huis. Nooit problemen mee gehad. Deze site ziet er betrouwbaar uit. Twee zussen die zich inzetten om jullie een zo goed mogelijke vakantie te bezorgen.
De mensen die hun huis verhuren, hebben zich bij hun aangelsloten. Natuurlijk willen de twee zussen, dat het allemaal goed in orde is, anders gaat het met hun site ook mis. Dus gewoon doen!!

Alvast een fijne vakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Altijd opletten met dergelijke zaken. Eerst en vooral zorgen dat je hun privé gegevens kan bekomen, alsook telefoonnummer. Ze effectief opbellen en eventueel op het net surfen of er betreffende dit appartement reacties staan van huurders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We (mijn ouders) verhuren zelf ook huisje. Dat ze niet zijn aangesloten bij garantiefondsen betekent niet meteen dat het een slecht huis is. Je kan ze (de verhuurders) even bellen, voor extra info vragen, of een contract sluiten. 99% dat het goed gaat. Je kan ook pas de helft voordat je huurt, en de helft erna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het ook doen, onder "contact" staan zoveel gegevens, ook het KvK nr. dat er m.i. weinig tot niets mis kan gaan. Natuurlijk is het wel fijn om één van de zussen persoonlijk te spreken, dus waag er een telefoontje aan.
Dus: doen als het appartement je bevalt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Wij hebben zelf in Oostenrijk een privé huis gehuurd met een contactadres in Nederland. Wij hebben vóór we het huis huurden deze mensen bezocht en alles is naar wens gegaan. Positieve ervaring dus van mensen die ook geen lid waren van het garantiefonds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, gewoon doen. Ga ervan uit dat deze mensen graag een goede naam willen behouden wat betreft de verhuur, dat kan je van de hele grote maatschappijen vaak nog niet zeggen.