Welke gegevens ontbreken vaak in reisgidsen?

Het kan gaan om verschillende dingen. Zoals de hotelaccommodaties, de omgeving van de hotels, de infrastructuur rondom de hotels, de excursies, het land of het eiland en de bevolking, enz.enz.

13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

De kunst om reisgidsen te lezen zit vaak in hetgeen er NIET instaat.
Als een hotel bijvoorbeeld 1000 meter van het strand ligt, en dat is in Spanje best een eindje om te lopen in die hitte, staat er wel beschreven dat een mooi en groot zwembad is en dat er veel winkels zijn etc, maar vaak niet de afstand. Soms staat er dan tien minuten lopen. Dat klinkt milder. Is ook niet aan te vechten. Want de een loopt harder dan de ander.

Of er staat: hotel ligt in een nieuwe wijk. Vaak betekent dat dat er hotels in aanbouw zijn in de directe omgeving, dus overlast.

Of er staat: gezellige en levendige buurt. Tien tegen een dat je kamer dan boven een discotheek of een bar ligt die tot 4 uur open is.

Dat soort dingen. Als je een hotel hebt uitgezocht, kijk dan altijd even op google naar de ligging en de omgeving en zoek reviews. Niet gelijk dolenthousiast boeken.

Op het reisbureau een goed hotel aanbevolen gekregen, dan eerst even naar huis en op onderzoek uitgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Plekken/wijken die je beter kunt mijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of de stad van je keuze misschien een uitgesproken lelijke plaats is. Bezienswaardigheden staan er wel in maar niet of een plaats het aanzien niet waard is.

Of de plaatselijke bevolking opdringerig is. Je wordt soms gek van het gezeur van al die vervelende verkopers en restauranthouders.

In welke maanden de muggen actief zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vergeet de krokodillen !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verhip ja! Geen krokodil gezien in mijn reisgids.
In reisfolders is men nogal eens optimistisch over de droge tijd. Zo zeggen ze voor Indonesië vaak dat de droge tijd van februari t/m september loopt. Uit ervaring weet ik dat de droge tijd van maart t/m augustus loopt.
Ook zijn ze nogal eens positief gestemd over hoe goed je een land kan bekijken tijdens de moessonperiode. Dat je dan soms uren zit te wachten totdat het regenen is opgehouden en bij de wat primitievere landen dat dan de weegen onbegaanbaar zijn, wordt niet vermeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle negatieve aspecten van een plaats of een hotel. Dat je b.v uitzicht hebt op een blinde muur, of op een tuin vol wasgoed.