Wat kost het aan tol om met een auto heen en terug door Frankrijk naar Spanje te rijden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
44.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt ook van de route af. Wij rijden vaak over Limoges/Toulouse, dat is qua tol duurder, maar daar staat nooit file. De meeste NLers rijden meer oostelijk, dan heb je minder tol.

Antwoorden (4)

Niets.

Je kunt makkelijk tolwegen vermijden.
Doen wij ook altijd.
Is veel relaxter, veel mooier ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak heb je op de navigatiesystemen de optie "tolwegen vermijden"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan, maar dan maak je wel veel meer kilometers, over slingerweggetjes, 80km hooguit, kruispunten. Ik denk dat je zelfs duurder uit bent, maar het is wel een heel andere manier van Frankrijk ontdekken. Ik zou het vooral DAAROM doen.
Je kunt het op http://www.viamichelin.nl globaal uitrekenen. Als je de tolweg neemt, kost het je 74,50 tol, plus zo'n 135 euro brandstof.

Toegevoegd na 16 uur:
...per enkele reis. Heen en terug dus het dubbele.
bamibal
13 jaar geleden
Je kan tolwegen vermijden, maar dat kost je weer meer benzine.
Als je direct naar Perpignan (in zuid Frankrijk aan de Spaanse grens) rijdt kost het je zo'n 61 euro.
Vergeet niet dat je in Spanje ook tolwegen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou de tolwegen niet vermijden, want het zijn fijne snelwegen waar je lekker kunt doorrijden. Als je tolwegen vermijd heb je meer reistijd, en meer brandstofkosten.
ik denk dat je voor heen en terug wel ongeveer € 160,- mag rekenen. of kijk op de site van michelin (antwoord hierboven)