Hoe houden de hotels langs de Nijl de krokodillen weg bij de toeristen?

Binnenkort gaan we naar Egypte. We hebben een hotel aan het strand van de Nijl en maken ook een week een cruise. Nu vroeg ik me af of we krokodillen te zien krijgen en of die niet op "ons" strand kunnen komen.

13 jaar geleden
in: Vakantie
5.1K

Antwoorden (7)

Hotels willen echt niet dat hun gasten iets overkomt, dus die heben echt wel maatregels getroffen. Als je ze ziet is het hooguit van een afstand. maak je niet ongerust, geniet van je vakantie, en van de voorpret
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat zijn die maatregelen dan? Dat was eigenlijk de vraag toch.
krokodillen leven in een bepaalde leefomgeving.
& ik denk niet dat de nijl daaraan voldoet. of toch niet waar er grote cruises gaan cruisen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kunnen ook netten en hekken in de rivier gezet worden, net zoals dat soms gebeurt in zee, tegen haaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn geen krokodillen in de nijl net zo als nijlpaarden ben er al 3x geweest heb ze niet gezien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinkeltje, Dit is geen correct antwoord. Een blik op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nijl had je wellicht kunnen overtuigen dat een Nijlpaard en nijlkrokodil en ook de nijlhyacinth hun woorden logischerwijs aan de rivier ontlenen. Dat je ze niet hebt gezien kan heel goed. Ik ben ook nooit een haai tegengekomen in de Noordzee, toch leven er erg veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ik ze nu wel gezien hebben :)))
zondag
13 jaar geleden
Dus omdat jij ze niet gezien hebt zijn ze er niet. Wat een redenering! Van mij ook een min.
Ik zou de vraag graag omdraaien: Hou houden hotels langs de Nijl toeristen weg bij krokodillen? Ik meen te mogen vooronderstellen dat er geen 1 krokodil ligt te wachten op toeristen. Maar mocht er toch een krokodil tussen liggen die honger heeft en wel een toerist lust, dan zal hij geen onderscheid maken op basis van geloofsovertuiging, politieke voorkeur of land van herkomst. U bent dus gewaarschuwd, een krokodil valt aan! U wilt graag naar Egypte, maar eigenlijk ook weer niet, want er zouden wel eens krokodillen op "uw"strand een aandeelhoudersvergadering kunnen hebben. Waarom gaat u niet naar Landal Greenparks "Rabbit Hill"op de Veluwe, daar heeft u weliswaar niet "uw"strand, maar wel konijnen. U dringt het leefgebied van de krokodil binnen, de krokodil niet "uw" strand. Dus svp niet achteraf via de ANVR gaan klagen dat er krokodillen op "uw"strand lagen en voor het ontbijt al een handdoek op uw strandstoel hadden gelegd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Ik wil geen konijnen kijken, maar krokodillen! Ik houd van bijna alle dieren (vliegen, schorpioenen en muggen uitgezonderd) en ik wil ze graag in hun leefomgeving zien. Echter wil ik liever niet gebeten of opgegeten worden door een krokodil. Het doet me deugd dat ik de laatste seconden niet hoef te besteden aan het hem vertellen dat ik katholiek ben opgevoed en dat hij, ook al zou hij islamitisch zijn, mij daarom toch niet harder bijt. Ik kan mijn laatste seconden dus gebruiken om hard "help!!!' te roepen en dat is mooi.
De krokodillen die voor het ontbijt al een handdoek op de ligbedden leggen zijn Duitse krokodillen. Ik zal de handdoek verwijderen als ik daar wil liggen en als ze boos zijn zal ik ze adviseren kuilen te gaan graven. Kunnen ze in hun eigen kuil zitten en daar houden ze ook heel veel van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wat is "help"in Egypte? Ik weet het niet. Anyway: fijne vakantie.
zondag
13 jaar geleden
In Egypte spreken ze Arabisch voor zover ik weet. Effe gegoogled; ja klopt.
http://www.egypte.nl/informatie/93/Taal/ Help! is
مساعدة! maar wat heb ik daaraan als ik niet weet hoe ze dat uitspreken? Is er een Arabist in de zaal?
Ach, krokodillen doen pas iets aan mensen als ze zich aangevallen voelen of in het nauw gedreven voelen.

Bovendien... als het zo moet zijn dat er ook maar iets gebebeurt dan gebeurt het toch hoor.
Nog nooit opgemerkt dat je pas iets aantrekt als je er dermate op gefocust bent als jij nu?

Ik vraag me dus af 'waarom' jij een reis naar Krokodillen-gebied boekt als je er zo over in zit?

Als jij geen krokodillen wil te zien krijgen focus je dan op heel andere dingen en Geniet dan ook met volle teugen van die andere dingen.

Het is zoals bang zijn voor het hond weet je wel. Ze ruiken en voelen dat vanop afstand en ze vertalen dat heel anders dan jij het bedoelt.
Begin dus in eerste instantie al maar te oefenen op het rustig blijven bij de gedachte aan een krokodil.

Ik heb in de Everglades op amper 1 meter van krokodillen gestaan en ik heb er geen seconde bij stil gestaan dat er ook maar iets zou gebeuren. Ik ga ervan uit dat men ons niet zo dicht in hun buurt had toegelaten als het niet ok was geweest.

Lees ook eens een wetenschappelijk onderbouwd artikel over krokodillen, je zal vanzelf wijzer én rustiger worden ;-)

Ik begrijp jouw onzekerheid wel hoor... ooit zou ook ik me met zulke zaken in onrust gedompeld hebben. De ervaringen maken ons wijzer én rustiger.

Als jij er nu eens van uit gaat dat dit beest wellicht evenveel schrik heeft van jou als jij van dat beest. Dan wil dat zeggen dat jouw angst 'Voeding' geeft aan de angst van het beest. En wat zou jij dan in het geval van de Krokodil doen?
Juist ja, alle hens aan denk om die 'Voeder' van mijn angst uit mijn gezichtsveld en/of uit mijn Leven weren.
Met 'onrust' gaat dit net zo.
Geef die krokodil dus geen Impulsen waar het zelf onrustiger van wordt.

Deze regel is van toepassing op alle intenties die ook wij als mens uitzenden. Zorg dus dat de intentie er eentje van 'Verwondering' is omwille van zoveel diverse schoonheid in onze natuur ;-)

Deze regels gelden ook tussen mensen onderling. Voor wat het waard is... wanneer wij 'Glimlachen' dan verminderen wij eender welk stress-signaal naar anderen toe. De Glimlach is dus een snelle ontstresser en/of een snel werkende buffer en/of Universele 'Tolk' tussen onbegrepen lichaamstalen.

Good Luck & Have Fun!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Ik ben helemaal niet zo bang uitgevallen als jij schijnt te denken. Ik vind het geweldig dat ik naar zo'n ver land ga waar ik dingen kan zien en beleven die ik nog nooit gezien en beleefd heb. Ik zou heel erg graag een krokodil van dichtbij zien zoals jij hebt gekund. Lijkt me fantastisch! Heb er echt zin in. Ik popel van nieuwsgierigheid. Ben nog nooit zuidelijker geweest dan de zuidkust van Turkije.
Door niet zo dom te doen als mijn reisgenoot destijds.... Hij had een stuk biefstuk van de bbq meegenomen en wilde ermee gaan....vissen! daar stond hij met zijn slippers aan de waterkant, alle krokodillen te lokken. (Gelukkig niets gebeurd.)